Hallo,
Ik zie momenteel het bos door de bomen niet meer door alle raad hier gelezen te hebben. Ik zou mijn een espresso machine willen aanschaffen (en ook een maler).
Ik twijfel tussen de Gaggia Classic, de Isomac Giada, de ascaso basic of de Solis type 110 800 Class. Deze toestellen liggen allen in mijn prijsrange, duurder echter niet meer.
Wat zijn de pro' s en de contra's?
Re: welke kiezen
2Haha, nee zo makkelijk wordt het niet hoor siegfried
Ik denk eerst even starten met jouw lijstje van wat je er uit wil halen: formaat, gebruiksgemak, mogelijke afstellingen (temperatuur, druk, etc.) die je wil zien, wil je melk opschuimen, zo ja vaak of weinig... En dan maar weer het forum op, zoeken, uitpluizen en eerder gegeven advies opzoeken en lezen. Zoiets.
Nu zie ik nog niet wat voor bomen en bos je eigenlijk zou willen hebben zeg maar en echt over al deze machines is genoeg te vinden over pro's en con's
Enneh, ik kan het toch niet laten, veel gezien advies: In die klasse, ga voor een tweedehands Rancillio Silvia (marktplaats rond de 250euro?)en vergeet geen goede maler te kopen, in "budget" hoor ik vaak de Nemox als goede optie...
Succes!
Ik denk eerst even starten met jouw lijstje van wat je er uit wil halen: formaat, gebruiksgemak, mogelijke afstellingen (temperatuur, druk, etc.) die je wil zien, wil je melk opschuimen, zo ja vaak of weinig... En dan maar weer het forum op, zoeken, uitpluizen en eerder gegeven advies opzoeken en lezen. Zoiets.
Nu zie ik nog niet wat voor bomen en bos je eigenlijk zou willen hebben zeg maar en echt over al deze machines is genoeg te vinden over pro's en con's
Enneh, ik kan het toch niet laten, veel gezien advies: In die klasse, ga voor een tweedehands Rancillio Silvia (marktplaats rond de 250euro?)en vergeet geen goede maler te kopen, in "budget" hoor ik vaak de Nemox als goede optie...
Succes!
One cup at a time
Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress
Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403
3Ik heb een Isomac Giada gehad. Het is niet veel soeps. Lastig schoon te maken bijvoorbeeld.
Een vriend van mij heeft een kleine Quickmill. Werkt goed. Eventueel een handmolentje totdat je er doodziek van wordt.
Een vriend van mij heeft een kleine Quickmill. Werkt goed. Eventueel een handmolentje totdat je er doodziek van wordt.
4Kijk ff in "te koop aangeboden" , rocket heeft een Silvia+maler vraagprijs 400euro....
One cup at a time
5removed
Laatst gewijzigd door Heinrich op zo 10 jun 2012, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Because it's got ' Electrolytes ' !
6Wat betreft die rancillo sylvia heb ik schrik dat het niet zo simpel is om een espresso te zetten. Ik heb nu 3 jaar een eenvoudig espresso toestel van bialletti gehad de tazzona. Nu wil ik wel iets anders anderzijds wil ik s'morgens niet eerst 10 minuten prutsen voor een espresso.
Of valt het temperatuursurfen wel mee met een sylvia in vergelijking met een gaggia classic?
Of valt het temperatuursurfen wel mee met een sylvia in vergelijking met een gaggia classic?
7Tsja, wat is teveel gedoe en wat is acceptabel? Komt toch een beetje terug op mijn eerdere reactie: wat wil je er allemaal mee doen, wat zijn je wensen?
Voor espresso en alleen af en toe een cappu is zo'n Rancillio echt wel een upgrade en makkelijker onder controle te krijgen dan je Bialetti Tazzona. Maar temperatuur surfen hou je altijd wel een beetje en is een kwestie van veel oefenen voor het juiste gevoel.
Maar als je echt stabieler wil en minder gepruts, volg dan Heinrichs advies en ga voor een 2nd hand horeca machine, een HX of als je het kan krijgen een DB... Maar dan wel een half uurtje eerder opstaan om 'nm aan te zetten
Voor espresso en alleen af en toe een cappu is zo'n Rancillio echt wel een upgrade en makkelijker onder controle te krijgen dan je Bialetti Tazzona. Maar temperatuur surfen hou je altijd wel een beetje en is een kwestie van veel oefenen voor het juiste gevoel.
Maar als je echt stabieler wil en minder gepruts, volg dan Heinrichs advies en ga voor een 2nd hand horeca machine, een HX of als je het kan krijgen een DB... Maar dan wel een half uurtje eerder opstaan om 'nm aan te zetten
One cup at a time
8Of een timer er tussen zetten
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje
9Ja, is dan ook wel weer zo: een timer is natuurlijk nog net ff praktischer!
Maar we willen het siegfried natuurlijk niet meteen te makkelijk maken, 's morgens met een slaperige kop je machine even aanzetten hoort er nog wel even bij in het begin hoor
Maar we willen het siegfried natuurlijk niet meteen te makkelijk maken, 's morgens met een slaperige kop je machine even aanzetten hoort er nog wel even bij in het begin hoor
One cup at a time