Maalschijven Magimix Robot 500 (gelijk aan jura, krups, AEG)

1
Hallo

Ik heb een Magimix robot 500 volautomaat. Al een apparaat uit 2003 maar werkt nog prima. Ik heb de rubbers e.d. al eens vervangen en haal het apparaat af en toe eens uit elkaar voor goede reiniging.

Nu wordt de koffie de laatste tijd steeds slapper en ik heb zelf t idee dat dit komt door maalschijven die natuurlijk slijten.

Ik kocht mijn onderdelen altijd via:
http://www.juraprofi.de/

maar je bent best wel veel verzendkosten kwijt en ik las op dit forum dat die maalstenen ook wel goedkoper te vinden zijn.
Heeft iemand een tip?
De links die ik op dit forum vind zijn meestal naar bedrijven die meer in de profi wereld zitten en geen huistuinkeuken onderdeeltjes leveren.

Re: Maalschijven Magimix Robot 500 (gelijk aan jura, krups,

5
Ik heb ook een Robotcafé van Magimix. Twee keer kapot gegaan sinds 2003 en laten repareren in hun werkplaats in Zaltbommel. Nu maalt hij opeens helemaal niet meer terwijl hij drie maanden geleden nog in Zaltbommel is geweest. Vind het wel een gedoe om het apparaat steeds te brengen en te halen (ze hebben liever niet dat je 'm opstuurt), dus het bestellen van die maalschijven vind ik wel een goede tip. Vraag me alleen af hoe je die zelf kunt vervangen... iemand een tip? Dank alvast