Voor het malen van koffie voor in een filter (handmatig opschenken) en evt. in de caffetière ben ik op zoek naar een geschikte molen.
Op fora kom ik van alles tegen wat geschikt zou kunnen zijn, van Demoka (M-203) tot Ascaso (I-Mini zwart) tot Solis (Scala/Meastro). De Ascaso vindt ik qua model erg mooi, de Solis qua prijs. Mijn voorkeur gaat uit naar een compact apparaat met een strakke vormgeving voor een lage prijs. Een instapmodel of een tweedehands exemplaar.
Ik heb geen molen nodig voor espressomalingen, juist wat grover. Wel wil ik graag een constante maling en eenvoudige instelmogelijkheid omdat ik nog wel eens van bonen zal veranderen en ook wel eens verander van maalgraad. Op de Ascaso en Demoka zag ik trouwens dat er alleen een knopje aan de voorzijde zit om het malen te starten. Lijkt me specifiek voor espressohouders. Hoe werkt dat in de praktijk voor andere zetmethodes?
Aangezien ik relatief nieuw ben in de wereld die koffiezetten heet zie ik door de bonen de koffie niet meer. Help!
Alle advies en informatie is zeer welkom. Alvast bedankt.
Re: Geschikte koffie molen voor slowcoffee
3Naar ik heb begrepen geeft de solis een mooie maling voor filter. Weinig fines. Als je het niet erg vind om met de hand te malen kan je ook naar de pharos maler kijken.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
4Prima oplossing
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
5Kweetnie hoor a3, al dat handmatige gedoen. Geef mij maar lekker grote maalschijfjes dan, deze schijnt binnenkort voor een prikkie in Amsterdam Zuid op te halen te zijn
One cup at a time
Thuis: Benvenuto B30/Kyocera CM-50 Hario/Bodum Chambord/Aeropress
Werk: Mastrena/Clover/Ditting KR 1403
6He Si, kan je met de jouwe koffie malen? met mijn oplossing wel degelijk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
7@3aan, misschien had ik dat ff over het hoofd gezien in al mijn enthousiasme over de grote maalschijven...
(btw. zal je naam niet meer afkorten hoor )
(btw. zal je naam niet meer afkorten hoor )
One cup at a time
8Ik denk dat als je niet te veel geld wilt uitgeven de Solis een leuke modelletje is! Heb hem ook aan mijn ouders gegeven. Maalgraad makkelijk in te stellen, maling van redelijke kwaliteit. De Ascaso is denk ik wel wat meer gericht op Espresso. Ik weeg altijd gewoon mijn bonen af en gooi ze zo in de molen. Solis aanzetten, alle bonen malen, bakje legen in je koffiezet apparaat (welke je dan ook wilt gebruiken).
Zelf heb ik de Vario. Wat duurder, maar wat een heerlijk molentje! En wat mij betreft ideaal om kleinere hoeveelheden bonen te malen voor thuis gebruik. Maalinstelling heel nauwkerig, kwaliteit van de maling erg hoog.
Zelf heb ik de Vario. Wat duurder, maar wat een heerlijk molentje! En wat mij betreft ideaal om kleinere hoeveelheden bonen te malen voor thuis gebruik. Maalinstelling heel nauwkerig, kwaliteit van de maling erg hoog.