Wel malen, geen water, droge koffie in prutbak

1
Hoi, ik heb vorige week een Magimix Robot Cafe gekocht (geloof dat ETNA, Jura etc hetzelfde type hebben). Gelukkig deed hij het erg goed en heb dus het hele weekend van de koffie genoten. Zelfs opschuiven lukte me na een tip over "gescheurde krant-geluid".
Helaas, vanmorgen niets dus. Wel werd de koffie gemalen, er komt heet water uit het stoomstangetje maar de koffie belandt droog in de prutbak. Heb geprobeerd hem open te halen maar kwam daar niet ver mee helaas. Dus met water het zichtbare prut eruit gespoten maar verder weet ik het niet.

Iemand een idee. Alleen al hoe ik hem verder open kan halen zodat ik verder kan puzzelen.

Gr Marianne

Re: Wel malen, geen water, droge koffie in prutbak

2
Uiteindelijk kregen we toch wat koffiegedruppel eruit. Hierdoor een zo groot mogelijk kopje ingesteld en zo grof mogelijke maling. Naar mijn idee dus hele waterige koffie waardoor alles doorgespoeld zou worden. Druppelen werd weer een stroompje en ook de stomer deed het weer. ZIt nu dus weer aan een bakkie (wel een slappe want de bonen stonden nog grof). Denk dat ik te fijne maling heb gedaan en te kleine kopjes.
Maar toch handig als ik de buitenkant eraf zou kunnen halen om dingen schoon te maken of te bekijken.

Re: Wel malen, geen water, droge koffie in prutbak

3
Toch weer geen koffie. Hij maalt, er kotm water uit eht stoompijpje maar niet uit de koffie-tuitjes. Ook niet als ik gemalen koffie aangeef (zonder koffie om alleen door te spoelen). Ga nu schoonmaakspullen bestellen en hoop dat het dan opgelost is. Hij werkte namelijk heel goed tot ik andere bonen ging gebruiken (DE roodmerk). Deze zouden voor koffiemachines moeten zijn maar ik heb er nu mijn twijfels over.
Vraag me alleen af of de schoonmaakspullen wel hun werk kunnen doen als het water er niet door komt.