Re: Domingo Caffè

21
Tussen de middag ff langs huis geweest en jawel, een bonnetje van de postbode! :)
Snel bij de buren aangebeld: een flink pakket voor 1 kilozak!
Open gemaakt:
een robuust verpakte zak bonen en een mooi klein espressokopje+schoteltje van Domingo!
Helaas geen tijd om al met de koffie bezig te gaan en jammer genoeg vanavond ook niet :cry: , maar wel alvast complimenten voor de service!

Top!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

22
Wow, een kilo zak EN een kop-en-schotel. Fantastisch!!! Super service.

Ik heb het pakketje vanavond binnengekregen. Meteen maar even geprobeerd. Toen we het pak open maakte kwam er een fantastisch geur vanaf. Heerlijk romig noemde mijn vriendin het, en ik ben het er wel mee eens. Na maling was de geur nog intenser. Ik rook iets van een likeurtje, maar ik kon niet echt goed beschrijven welke. De twee espresso's die ik had gezet waren erg mooi. Een mooie cremelaag, en een heerlijk geur. Bij 1 van de espresso een wolkje opgeschuimde melk gedaan. Zowel de espresso als de macchiato waren heerlijk. Mooi romig, zoals de geur al voorspelde. Ook bij de smaak vond ik een likeurtje terug, maar wederom weet ik nog niet welke.

Kort gezegd: de eerste impressie was zeer goed.

Binnenkort zal ik een uitgebreidere review schrijven met foto's, maar ik kon de eerste indruk niet laten gaan zonder het even te melden. En als de rest net zo lekker was als de eerste indruk dan is het kilootje zo op ;)
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

23
Na deze veelbelovende woorden van Arno heb ik ook het pak open getrokken!
Helaas werd ik wat minder enthousiast van wat ík rook...
Er kwam niet echt een overweldigende verse koffiegeur naar buiten, sterker nog het leek al wat minder vers/beetje muffig :?

Koffie in mn apparaat gegooid en van slag:
Na wat proefkopjes en spelen met de maalgraad kwam er een mooi uitziende espresso uit!
Bij het proeven viel me op dat het geen heel volle body heeft. Het romige haal ik er niet echt uit.
Wel een mooie licht koffie smaak met een licht frisse toets met wat aardse tonen.
Vanwege de lichte smaak/body komt hij wat minder uit de verf in een cappucino.
Het maakt hierdoor wel een lekkere avondkoffie, maar zal vooralsnog niet een vaste plek in mijn kast veroveren.

Afbeelding
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

24
Twee keer de postbode gemist maar morgen kan ik het pakketje ophalen bij het postkantoor. Ik hoop dan zo spoedig mogelijk mijn review te kunnen schrijven. Wel leuk dat er ook een kopje bij zit trouwens altijd leuk voor de collectie.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

25
Gaaf ,
thuis komen van een cursus wijn en dan zo iets moois te vinden naast de deur. :D
Meteen uit gepakt en echt mooi zo met een kopje erbij en een hele kilo, dat wordt leuk spelen.
Het wordt niet vandaag, niet genoeg tijd en veel slaap na zo'n intensief weekend.(Voor mij is dat dinsdag en woensdag)
Maar man wat verheug ik me hier op. Jullie horen er snel van ;)
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands

26
Yep, ik heb die Kilo ook binnen! Uitstekend verzorgd. Review volgt nog, waarschijnlijk ergens eind volgende week. Nu teveel andere zaken aan mijn kop.

Tot nu toe veelbelovend. Die romigheid heb ik ook nog niet helemaal, maar ik zal nog experimenteren, o.a. met Sebastiaan's aanwijzingen. Wel chocolade en plezierig pittig en redelijk rijk van smaak, lekker.

Sebastiaan: weet je ook wanneer deze koffie gebrand is?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
Vanochtend nog maar weer een lekkere dubbele espresso gezet. Doorlooptijd 24 seconden.... Heerlijk :D
CRW_2826.jpg

28
Leuk om foto's erbij te zien!
De koffie is de laatste week van augustus gebrand en direct na het rusten verstuurd.

Mooi van de positieve meldingen!
Altijd leuk om te lezen!

Misschien een idee om een lijstje te maken met puntentelling van 0 tot 10 ?
Bijvoorbeeld:

Type koffie
Ristretto:
Espresso:
Cappuccino:
Espresso macchiato:

Algehele smaak:
Romigheid:
Kleur:
Aroma/geur:
Verpakking:

Eindoordeel:

Idee?
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper

29
Goed idee... Ik zal dit weekend alles uitgebreid gaan testen en opschrijven, en dus ook cijfers geven. Heb er nu 's avonds niet veel tijd voor, alleen maar tijd om er af en toe van te genieten ;)