behmor tips gevraagd

1
Ik heb een behmor aangeschaft en wat bonen besteld.
Colombia Los Naranjos de San Augustin , India Monsooned Malabar AA , Indonesië Lintung.
Graag wat tips i.v.m. het instellen van de behmor.
Ik heb geen ervaring met het branden van koffiebonen

Re: behmor tips gevraagd

3
De beste tip die ik je kan geven, eigenlijk 2 tips;

De zoekfunctie gebruiken ;)

Vooral veel branden en fouten maken, dan weet je als het goed is wat je niet moet doen, het is een leercurve die je eigenlijk alleen moet doorlopen, en het met anderen deelt in het branden deel van deze site.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
De Behmor werkt dacht ik -heel anders dan de Genecafe- met vaste profielen, toch? Daarom kan ik er niets zinnigs over zeggen. Geeft de handleiding ook niet wat suggesties?

Maar er zitten hier wel een paar Behmor branders, dus wie weet nog eventjes afwachten. En anders al vast HIER gaan lezen, lastige navigatie, maar veel lezenswaardigs!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Ik moet zeggen dat de foute witbalans nogal roet in het eten gooit, kan de kleur niet goed zien. Maar van wat ik kan zien, lijkt het inderdaad niet verkeerd.
Nu zal je allicht eerst moeten proeven om te weten hoe het resultaat is. Nog even geduld dus.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder