Re: Wat doen jullie voor de kost?

122
Ik ben technicus in Theater Walhalla in Rotterdam. Ik ben daar manusje van alles, van het zetten van koffie voor artiesten, tot het licht en geluid tijdens voorstellingen. De gemiddelde dag begint in het eerste deel van de middag, en duurt tot een uur of 12 in de avond. Dan ben ik decor aan het opbouwen, licht en geluid voor de voorstelling aan het inregelen, en om 21.00 begint de show. Daarna alles weer afbreken en opruimen.

Doordat we in het theater WMF machines hebben, is mijn gevoel voor koffie veranderd en nu staat er een Moccamaster + Baratza Meastro plus thuis :roll: :P

Re: Wat doen jullie voor de kost?

125
Erik82 schreef:IT Consultant in de HR-branche. Verder als hobby Skydiven (instructeur en cameraman).
Heb ook altijd willen parachutespringen.Maar heb een dwangneurose.Ik MOET alles controleren.Soms drie keer. :mrgreen:
Gas en sloten en zo.
Dus ik zie me al in de hangar de chute vouwen,lijntjes leggen,elastiekjes eromheen,inpakken en kopffie drinken.
Na 10 minuten ga ik aan mezelf twijfelen en maak ik hem weer open en doe het hele zaakje nog eens. :o

Tegen de tijd dat ik in het vliegtuig wil stappen twijfel ik weer aan mijn pack. :( enz enz.
Schiet niet op.

En dat kleine parachutje dat met een veer uit je pack springt en zo met een lijntje je chute eruit trekt.Wat als dat veertje klem zit?Of als het lijntje breekt?Dan kun je je chute niet ontvouwen.

Nog niet te spreken over gedraaide lijnen waar je je met allerlei beenbewegingen uit moet zien te bevrijden.Wat als de kabel breekt en je een handvat in je handen hebt bij het trekken?

Gescheurde doeken zijn zelden maar ze komen voor.
Dan trek je je reserve.Moet je toch eerst de oude afwerpen.Heb je dan nog voldoende hoogte?
Je moet toch eerst weer valsnelheid opbouwen om de reserve te kunnen laten ontvouwen.Een reserve trekkken en een stukje vrije val moeten doen op 300 meter hoogte lijkt me ...euhh..akelig.

Ik hou het bij motorrijden. :mrgreen:

Re: Wat doen jullie voor de kost?

129
:D :D . Je weet in ieder geval wel hoe het werkt. Motorrijden is inderdaad ook wel erg leuk. Als je eenmaal een paar honderd sprongen hebt dan wordt je vanzelf makkelijker. Ik ben ook zo'n neurotische controlfreak die alles meerdere keren controleert. Is met zo'n hobby af en toe best handig trouwens. Dat vouwen kom je vanzelf achter dat het allemaal wel meevalt. Zijn maar een paar belangrijke punten en de rest maakt eigenlijk niet uit. Persoonlijk vind ik motorrijden gevaarlijker dan parachutespringen. Daar heb je veel andere mensen die je dood proberen te krijgen.
cremalover schreef:
Erik82 schreef:IT Consultant in de HR-branche. Verder als hobby Skydiven (instructeur en cameraman).
Heb ook altijd willen parachutespringen.Maar heb een dwangneurose.Ik MOET alles controleren.Soms drie keer. :mrgreen:
Gas en sloten en zo.
Dus ik zie me al in de hangar de chute vouwen,lijntjes leggen,elastiekjes eromheen,inpakken en kopffie drinken.
Na 10 minuten ga ik aan mezelf twijfelen en maak ik hem weer open en doe het hele zaakje nog eens. :o

Tegen de tijd dat ik in het vliegtuig wil stappen twijfel ik weer aan mijn pack. :( enz enz.
Schiet niet op.

En dat kleine parachutje dat met een veer uit je pack springt en zo met een lijntje je chute eruit trekt.Wat als dat veertje klem zit?Of als het lijntje breekt?Dan kun je je chute niet ontvouwen.

Nog niet te spreken over gedraaide lijnen waar je je met allerlei beenbewegingen uit moet zien te bevrijden.Wat als de kabel breekt en je een handvat in je handen hebt bij het trekken?

Gescheurde doeken zijn zelden maar ze komen voor.
Dan trek je je reserve.Moet je toch eerst de oude afwerpen.Heb je dan nog voldoende hoogte?
Je moet toch eerst weer valsnelheid opbouwen om de reserve te kunnen laten ontvouwen.Een reserve trekkken en een stukje vrije val moeten doen op 300 meter hoogte lijkt me ...euhh..akelig.

Ik hou het bij motorrijden. :mrgreen:
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60