Beste machinemerken en -typen

1
De ultieme beginnersvraag, maar zeker niet bedoeld als gemaksvraag;
Wat zijn volgens jullie nou de beste merken en/of types volautomaten?

Voor een beginner die zijn eerste volautomaat wil kopen is er weinig review- en testmateriaal te vinden, laat staan een fatsoenlijke ranglijst met selectiemogelijkheden zoals op ConsumentenBond.
Daarnaast zijn verschillende machines onder diverse merken te koop, en bevatten allerlei machines dezelfde binnenwerken.

Kan er hier geen stemsysteem of ranglijst komen, of een lijst met welke machines onder welke namen gaan en welke binnenwerken etc?

Ik wil zelf mijn eerste automaat kopen (tot max 350 a 400 euri) met apart gemalen-vakje, maar weet het echt niet. Zeer belangrijk lijkt me ook de eventuele reparatiekosten en de kans op storing/defecten, als ik alles zo lees.
Machine: Ascaso Dream (2007/manometer, anthracite)
Grinder: Isomac Macinino Professionale (2007, self-modified finer grind)
Beans: AH Perla Gold (100% Arabica)(for exercise ;)

Re: Beste machinemerken en -typen

2
Dus je wilt de beste apparaten van tot rond de 400 euro weten en dan heb je ook nog Pietje P. die de beste van rond de 600 euro wilt weten en die van 800 en die van ......

Maar wat is dan objectief, is IKKE dat of Pierre of Klaas of Pietje, of, of, .....

Het is niet zo simpel als dat je denkt dat het is, natuurlijk zijn we hier geen consumentenbond die koffiemachines test alsof het wasmachines zijn. ;)

Ik weet niet hoeveel haast je hebt met het aanschaffen van een apparaat, lijkt me dat het jezelf inlezen in de diverse machines een eerste vereiste is, en je vraag is hier niet 1,2,3 te beantwoorden, aangezien je hier automaten liefhebbers en haters hebt, als de 2e categorie zich er dus mee gaat bemoeien, tja ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Anderszins ben je van harte welkom op het forum om jezelf verder te informeren.

PS je kan natuurlijk alvast een hele database aanleggen en ons eens te verrassen met een uitgebreid verslag over wat er zoal te koop is, tegen die tijd heeft het allemaal geen geheimen meer voor jou. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Tuurlijk blijft het een algemene vraag en is er geen absoluut antwoord, maar ik denk wel dat het net zo is als met auto's of laptops; Kenners kunnen merken noemen van topkwaliteit naar rommel, en weten ook wel betere series te noemen en beruchte series/modellen om hun problemen of ongemak.

En los van die waardeoordelen; Is er nou geen site waar je goed machines kunt vergelijken in 1 goed overzicht op basis van AL hun eigenschappen, zoals GSMarena dat perfect doet voor mobieltjes?

4
"De beste koffie volautomaten vergeleken"
dit typte ik in Google en wat schetst mijn verbazing? Je mag het ook kopiëren en plakken ;)

Zoeken
Ongeveer 169.000 resultaten (0,11 seconden)

Wellicht bestaat er wel zoiets als wat je zoekt ;)

5
Ja dat op elke vraag in Google 100 miljard antwoorden komen weet ik, maar zie jij daartussen een site waarop alle machines naast elkaar staan per eigenschap in een overzicht? Of met ratings? Wel wat prijzensites uiteraard, maar daar heb je niet veel aan.

6
Je wilt het wel graag voorgekauwd krijgen is het niet??

Toch is het Google die me dit geleerd heeft in minder dan een minuut tijd, dat moet jou toch ook lukken; ??

1 - 24 van 487 espressomachines

http://www.elcheapo.nl/espressomachine/

Een foto om het geheel wat op te leuken van diezelfde site, er staat ook een hele verhandeling over koffie's

Afbeelding

Nu moet je het toch echt zelf doen of iemand anders voor je karretje spannen ;)

7
OmeStan schreef:En los van die waardeoordelen; Is er nou geen site waar je goed machines kunt vergelijken in 1 goed overzicht op basis van AL hun eigenschappen, zoals GSMarena dat perfect doet voor mobieltjes?
Specificaties zeggen bij espressomachines echt he-le-maal niks.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

8
Werk jij nou ook met zo'n Piaggio karretje, heb ik dat goed begrepen ?

Uncle Stan denkt echt dat hier op het forum een kant en klare keuze te vinden is, was het maar zo makkelijk ;)

Vandaar dat ik hem naar het "Land der Googelen" verwezen heb, ik heb toch het vermoeden dat die daar het beste terecht kan, hier op het forum hebben we gelukkig allemaal een eigen mening, ik vind een automaat sowieso toch niks, de meesten zijn verkeerd afgesteld of slechte bonen, of, of, als ik in de horeca een automaten bakkie krijg, accepteer ik het niet en stuur ze terug met die rommel, en dat zijn dan in de regel dure machines en dan moet je een acceptabel bakkie gaan maken uit zo'n thuis ding ?

Het zal voor sommigen best wel bevredigend zijn, ik hou het op een lekker bakkie cappuccino, zonet lekker vers gezet, ik heb Kees vannacht lekker aan laten staan en ga nu naar de rommelmarkt(en) ;)

10
Ook op El Cheapo is bijvoorbeeld mijn eis tot een reeds gemalen input niet te vinden (decaf), maar goed, het is duidelijk, ik zal zelf een overzichtje maken.

Wat me iig wel duidelijk is nu, is dat de enige reacties DIE ik hier krijg blijkbaar niet gecharmeerd zijn van een automaat, dus wat dat betreft is dat nu dan ook een nieuwe optie voor me want daar had ik nog niet serieus over gedacht.
Ik ga dan toch eens wat dieper de materie in duiken.