Na een grondige de- en re-assembly om m goed schoon te maken, mocht ie aan de slag.
NU heb ik even (ik denk dat dit even, wel iets langer duurde) wat dingen uitgeprobeerd, maar er komen direct wat vragen bij me op. Wegens gebrek aan een coffee-kenner hier in de buurt, drop ik ze hier even.
Ik begrijp dat ik persoonlijk voor elke boon de juiste maalgraad dien te vinden, maar
1) Hoe weet ik nu dat ik precies genoeg gemalen koffie in mn piston krijg. De maler heeft zo'n vakjesverdeling, maar die lopen vanzelf vol, waarna ik ze weer een slag laat draaien. Moet ik nu gaan tellen hoelang ik de machine laat malen, om zo ongeveer 7 gram in mn piston te krijgen?
Of laat ik de gemalen koffie in een bakje lopen, waar ik met mn schepje voldoende uithaal? Niet echt stijl he...
2) Laat ik alle vakjes 1 voor 1 vol lopen, of maal ik 1 vakje vol? Dit zal wel te maken hebben met de hoeveelheid koffie die ik schenk.
Ik heb in ieder geval gemerkt dat dit weer een heel leerproces wordt... dat was natuurlijk ook de opzet