Ik heb heel internet afgezocht maar kan nergens positieve berichten vinden maar ook geen negatieve!
Een molen met 75mm schijven, 450 watt, stil en maalt on demand....
Lijkt mij een machine die zich met gemak kan meten aan de super jolly, op papier.....
Ik keek uit naar een anfim super caimano met titanium schijven maar las dat de super jolly toch wel veel chocolade nuances naar boven brengt en dat heb ik over de anfim nergens gelezen....
De Quamar is met deze specificatie wel heel betaalbaar namelijk.....
Als iemand iets kan vertellen, graag.
Re: quamar m1e
2Volgens mij geven alle platte maalschijven ten opzichte van conische meer chocolade smaken i.pv. fruitige. Alleen is die SJ zo alomtegenwoordig en een soort van standaard, dat het daarbij vaak wordt genoemd. Ook mijn Major geeft veel chocolade nuances hoor.
Mooie specs van die Quamar, nog een stuk beter dan van de SJ. Quamar is één van de opvolgers van Fiorenzato, heb ik begrepen. Als de kwaliteit ongeveer hetzefde is -en uit de berichten tot zo ver zou je dat kunnen concluderen- dan is er helemaal niets aan de hand, en zou het een goede koop kunnen zijn. Wat is de prijs?
Mooie specs van die Quamar, nog een stuk beter dan van de SJ. Quamar is één van de opvolgers van Fiorenzato, heb ik begrepen. Als de kwaliteit ongeveer hetzefde is -en uit de berichten tot zo ver zou je dat kunnen concluderen- dan is er helemaal niets aan de hand, en zou het een goede koop kunnen zijn. Wat is de prijs?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3prijs is 732 euro incl. btw. uitvoering in zwart.
Ik kwam op de molen doordat ik de quamar m80e vond met iets mindere specs.
Ik kwam op de molen doordat ik de quamar m80e vond met iets mindere specs.
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
Ponte Vecchio Export/Fiorenzato t-80
4Da's best een mooie prijs. Die M80 is volgens mij bijna de "oude" Fio T80, die weer vergelijkbaar is met de Super Jolly.
Met de M1e heb je dan voor slechts €233 méér: grotere schijven, zwaardere motor, GOD en nog electronisch ook, niet slecht!
Met de M1e heb je dan voor slechts €233 méér: grotere schijven, zwaardere motor, GOD en nog electronisch ook, niet slecht!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Wat is GOD?
Geen Onhandige Doser?
edit: Google is uw vriend. Grind on Demand dus..
Geen Onhandige Doser?
edit: Google is uw vriend. Grind on Demand dus..
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60
6Wat dus eigenlijk op hetzelfde neerkomt...
7Ben ook wel benieuwd naar deze molen. Overigens, hij is ook verkrijgbaar met 63mm schijven. Wat dan het verschil is met de m80e is me niet duidelijk. Waar zijn ze voor een goede prijs te krijgen dan?
Is de 6th wave aan het voorbereiden
8Bij www.koffiewarenhuis.nl
Ze hebben de molen niet op voorraad maar kunnen deze binnen 3 weken in huis hebben.
Quamar heeft overigens ook een heel betaalbare molen met 85 mm schijven, maar die is niet leverbaar met g.o.d. Voor mij nu wel een must, huidige molen wordt diverse koffiedrinkers gebruikt, en niet iedereen gaat even zorgvuldig met het malen om.......oude koffie in de doser en die eindigt nu in de prullenbak....
Ze hebben de molen niet op voorraad maar kunnen deze binnen 3 weken in huis hebben.
Quamar heeft overigens ook een heel betaalbare molen met 85 mm schijven, maar die is niet leverbaar met g.o.d. Voor mij nu wel een must, huidige molen wordt diverse koffiedrinkers gebruikt, en niet iedereen gaat even zorgvuldig met het malen om.......oude koffie in de doser en die eindigt nu in de prullenbak....
9Ik ben benieuwd hoe de m80e het doet vergeleken met de super jolly elec. qua maalkwaliteit, klonteren en sproeien. De filmpjes die ik zie van de jolly zien er goed uit, netes in het bakje en klont vrij. De quamar is de helft van de prijs!
Mmm, heb mijn twijfels
http://www.youtube.com/watch?v=spRrSljb ... ata_player
Mmm, heb mijn twijfels
http://www.youtube.com/watch?v=spRrSljb ... ata_player
Is de 6th wave aan het voorbereiden
10de quamar m1e is naar mijn idee wel anders, traploos malen, grotere schijven en minder toeren.
Tja dat spuiten wat je ziet in het fimpje..... is dat niet de koffie of denk je dat de opvang zorgt dat de boel een beetje statisch wordt?
Tja dat spuiten wat je ziet in het fimpje..... is dat niet de koffie of denk je dat de opvang zorgt dat de boel een beetje statisch wordt?