Hallo koffieleuten.
Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe saeco talea giro plus.
Deze bezit over een ontkalkingsprogramma.
Nu zijn er diverse ontkalkingstabletten en reinigers voor volautomaten.
Zit er veel verschil in deze producten (behalve de prijs).
En hoe moet ik de reinigings tabletten grbuiken? Moeten deze ook in het waterreservoir en dan het ontkalkingsprogramma (40 minuten!!!) aanzetten of werkt dit anders?
En moet ik eerst ontkalken en daarna reinigen of maakt de volgorde niet uit?
mvg
Corne
Re: saeco talea reinigen
2Zie de gebruiksaanwijzing.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
3Dank je rbenus, dit antwoord is zeer hulpzaam , dit had ikzelf niet kunnen verzinnen
Iemand anders mischien een antwoord want in de gebruiksaanwijzing staat het niet
mcf
Corne
Iemand anders mischien een antwoord want in de gebruiksaanwijzing staat het niet
mcf
Corne
4Das wel bijzonder want in deze gebruiksaanwijzing staat het allemaal netjes beschreven:
http://www.gebruikershandleiding.com/do ... d_id=68015
Reinigingstabletten worden niet genoemd, die zou ik dan ook niet voor dit apparaat gebruiken.
Ik zou (lijkt me meest logisch) eerst reinigen en daarna ontkalken.
http://www.gebruikershandleiding.com/do ... d_id=68015
Reinigingstabletten worden niet genoemd, die zou ik dan ook niet voor dit apparaat gebruiken.
Ik zou (lijkt me meest logisch) eerst reinigen en daarna ontkalken.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
5Bedankt voor deze reactie. ik las overal over reinigingstabletten, dat zal dan wel over apparaten gaan waar de zetgroep niet uit kan...
thnx nogmaals
thnx nogmaals
6Mijn Melitta Cafeo Bistro heeft uitnmeembare zetgroep en reinigingsprogramma met tabletten. Daarnaast een ontkalkiingsprogramma, en ik gebruik inschroefbaar waterfilter in het waterreservoir.
Melitta Caffeo Bistro, caffetiëre (vakantie) en Fascino Special Espresso bonen
PM3 website Twitter:@HuismanPP
PM3 website Twitter:@HuismanPP
7Volgens mij heeft de talea ook beide programma's ontkalken en reinigen.
Ontkalken doe je via het waterreservoir elke keer wanneer de machine het aangeeft.
Reinigen doe je via het gemalen koffie dekseltje met speciale tabletten ongeveer elke maand. Of dit echt nodig is bij een zetgroep die eruit gehaald kan worden is een andere discussie.
Ontkalkingsmiddelen zijn er zat te koop en meestal zijn ze bijna hetzelfde.
Reinigingstabletten heb je vast wel van Saeco zelf maar zijn meestal wat duurder, voor mijn vorige machine had ik een potje Urnex Cafiza (100 stuks).
Zelf heb ik altijd Urnex produkten gebruikt, is toch wat goedkoper dan van hetzelfde merk als de machine.
Ontkalken Urnex Dezcal of Cleancaf
Reinigen Urnex Cafiza
Deze komen er altijd goed uit bij gebruikers ervaringen.
Ontkalken doe je via het waterreservoir elke keer wanneer de machine het aangeeft.
Reinigen doe je via het gemalen koffie dekseltje met speciale tabletten ongeveer elke maand. Of dit echt nodig is bij een zetgroep die eruit gehaald kan worden is een andere discussie.
Ontkalkingsmiddelen zijn er zat te koop en meestal zijn ze bijna hetzelfde.
Reinigingstabletten heb je vast wel van Saeco zelf maar zijn meestal wat duurder, voor mijn vorige machine had ik een potje Urnex Cafiza (100 stuks).
Zelf heb ik altijd Urnex produkten gebruikt, is toch wat goedkoper dan van hetzelfde merk als de machine.
Ontkalken Urnex Dezcal of Cleancaf
Reinigen Urnex Cafiza
Deze komen er altijd goed uit bij gebruikers ervaringen.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST