Ik heb nu die Flowery Papua New Guinea keer geprobeert van D.E. origins ..
Moet eerlijk zeggen dat die boontjes me niet tegenvallen ...de beloofde 'flowery' smaak ? nee niet echt , tis geen nederwiet ...maar... drinkt wel lekker af ,mild maar wel volle smaak . Krijgt van mij een plusje ,onverwacht .
De Lavazza van de post hierboven vind ik bv echt niet te zuipen , zwart , peperig en bitter ..en zwaar op de maag. .. Na een tweede bakje echt tijd voor groot glas ijskoud water ..not my thing
Re: Wat drink je nu?
402Ethiopie GUJI Sidamo (van de Groeneboon), afgelopen donderdag gebrand in de Gene.
Wat een bijzondere koffie, yum, yum!!!
Voor espresso heb ik deze boon niet al te donker gebrand (ik denk iets voor de 2e crack). Ik proef heel veel lekkere zoete smaaktonen, lijkt wel vloeibare melkchocolade met nootjes, zwarte bes en rozijnen!
Wat een bijzondere koffie, yum, yum!!!
Voor espresso heb ik deze boon niet al te donker gebrand (ik denk iets voor de 2e crack). Ik proef heel veel lekkere zoete smaaktonen, lijkt wel vloeibare melkchocolade met nootjes, zwarte bes en rozijnen!
404http://s143.photobucket.com/albums/r156 ... 003-70.jpg
Sidamo.gisteren bij Beans gehaald.Gebrandt op 31-10.
Lekker.
Sidamo.gisteren bij Beans gehaald.Gebrandt op 31-10.
Lekker.
405Espresso Italiano van Fascino, branddatum 04-11-2011. M'n eerste ervaring met écht verse bonen en ik heb gelijk besloten dat ik niet anders meer wil. Die zak die ik gratis kreeg bij m'n molen, doe ik wel cadeau aan m'n ouders.....
Rancilio Silvia
Iberital Challenge
Nu in de hopper: Fascino Espresso Bella
Iberital Challenge
Nu in de hopper: Fascino Espresso Bella
406Vandaag een zakje papua new guinea gehaald bij de pelikaan uit Zutphen.
EN tja, niet echt een topper helaas, voor mij dan. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt een doorsnee espresso smaak heb. Ik heb een espresso namelijk liever slap dan sterk, liever zoet dan zuur of bitter.
Ik probeer graag van alles uit maar het resultaat is dat ik nu al weer weken met zakken zit die ik nu niet echt lekker vind.....
EN tja, niet echt een topper helaas, voor mij dan. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt een doorsnee espresso smaak heb. Ik heb een espresso namelijk liever slap dan sterk, liever zoet dan zuur of bitter.
Ik probeer graag van alles uit maar het resultaat is dat ik nu al weer weken met zakken zit die ik nu niet echt lekker vind.....
407Vond hem ook best drinkbaar maar is hier laatste tijd steeds uitverkocht , ben nu die darkroast boontjes van DE aan 't proberen , valt me ook niet echt tegen eigenlijk ,tuurlijk is vers lekkerder ,maar voor wat ik in het rek van de lokale supermarkten aantref wel een van de beteren .Echt wel een herkenbare 'Italiaanse' smaak/branding ..nardus schreef:die Papua New Guinea is wel ok.
Because it's got ' Electrolytes ' !
408Van de DE World of Origins heb ik de Dark Roasted Indian Spicy geprobeerd en deze was best lekker wel heel erg veel olie op de bonen.
Eerdere bonen
proefpakket van Fascino maar zat mijn smaak niet bij.
maragogype, lekker mild
Yellow bourbon van Taztu, smaakt prima
Medium houseblend van de Coffee Company ook lekker.
En nu de Yellow bourbon van Simon Levelt eigenlijk lekkerder dan van Taztu
En de volgende zal zijn een probeer blikje van Lucaffe 100% Arabica Mister exclusive.
Eerdere bonen
proefpakket van Fascino maar zat mijn smaak niet bij.
maragogype, lekker mild
Yellow bourbon van Taztu, smaakt prima
Medium houseblend van de Coffee Company ook lekker.
En nu de Yellow bourbon van Simon Levelt eigenlijk lekkerder dan van Taztu
En de volgende zal zijn een probeer blikje van Lucaffe 100% Arabica Mister exclusive.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST
409Ik drink nu de Oromo blend van het Koffielab. Een erg lekkere espresso. Goed vol van smaak en heerlijk gebalanceerd.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
410Nu heb ik de medium gebrande espressoblend van schot koffie in de maler.
De geur en smaak doet wat kruidiger aan helaas niet echt mijn smaak, maar de service was goed.
Op dezelfde dag een reactie op mijn mail en de volgende dag kon ik de versgebrande koffiebonen ophalen.
Dus op mijn fiets ernaar toe en wat blijkt het is nog bij de mensen thuis, een bedrijfspand is al aangeschaft.
De Lucaffe bonen zijn inmiddels op en de koffie daarvan is lekker.
De andere bonen die ik heb meegenomen zijn:
Ethiopie Sidamo
Guatemala Antigua
Costa Rica Tarrazu
De geur en smaak doet wat kruidiger aan helaas niet echt mijn smaak, maar de service was goed.
Op dezelfde dag een reactie op mijn mail en de volgende dag kon ik de versgebrande koffiebonen ophalen.
Dus op mijn fiets ernaar toe en wat blijkt het is nog bij de mensen thuis, een bedrijfspand is al aangeschaft.
De Lucaffe bonen zijn inmiddels op en de koffie daarvan is lekker.
De andere bonen die ik heb meegenomen zijn:
Ethiopie Sidamo
Guatemala Antigua
Costa Rica Tarrazu
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST