Hallo,
Wat is wijsheid?
Ik heb nu senseo wil graag koffie of cappuccino drinken.
Ik wil graag een volautomaat met koffiebonen.
Ik dacht eerst naar de witgoed voor 3 a 400 euro een machine kopen.
daarna kwam ik in spoeciaalzaken en ontraden de goedkopere machine's en ik moest minimaal aan 599 denken als instap nivona nicr630 of jura en7 voor 799 nu met hondert euro inruilkorting.
Nu is mijn vraag wat is dus wijsheid?
Ik drink ongeveer 1200 kopjes per jaar.
Gr
Klaas
Re: Wat is wijs? (500 euro)
3Als je lekkere koffie wil, dan kan je met redelijk simpele middelen klaar zijn. Neem verse goede bonen, maal ze vlak voor het zetten, en gebruik filter, cafetière of mokkapot o.i.d. Kan je voor €150 klaar zijn.
Wil je evenwel echte cappuccino, dan wordt het lastiger. Ikzelf heb eerlijk gezegd uit een superautomaat nog geen lekkere cappu gehad. Afgezien van de koffie zelf (daar ga ik niet over beginnen), vind ik de melk meestal maar iets vaag fluffigs met grote bellen, dat niet lijkt op de microfoam van een goede cappu.
Nu zou je daar ook best van kunnen houden, en dan is er niet zoveel aan de hand. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies zoekt.
Wil je evenwel echte cappuccino, dan wordt het lastiger. Ikzelf heb eerlijk gezegd uit een superautomaat nog geen lekkere cappu gehad. Afgezien van de koffie zelf (daar ga ik niet over beginnen), vind ik de melk meestal maar iets vaag fluffigs met grote bellen, dat niet lijkt op de microfoam van een goede cappu.
Nu zou je daar ook best van kunnen houden, en dan is er niet zoveel aan de hand. Maar het is me niet helemaal duidelijk wat je nu precies zoekt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
4hallo,
Wat ik zoek is meningen en adviezen (Mag possitief maar ook gerust kritisch)
Ik heb gisteren rondje stad gemaakt witgoedzaken en speciaalzaken (levelt-kaldi-kookwinkel)
Het werd als snel duidelijk dat wanneer je meestal een vol bakje kofiie drinkt(Geen Expresso)dat dit niet ideaal is met een pistonmachine ivm met hoeveelheid water.
Ik ben ook een type dat van het gemak houd.
Dus kwam ik op de volautomaten.
Wat volgens de witgoed prima kon waren de machines van rond de 400 euro (siemens gaggia delonghi)
Maar volgens de speciaalzaken geven deze veel problemen en hebben een slechte levensduur.
En het was beter om in te stappen in 699 euro machine's.
Nu de vraag wat vinden jullie van bovenstaande?
Ik ben bereid en zeker van plan om op zoek te gaan naar de lekkerste bonen.
Mijn vriendin drinkt geen koffie dus ik pak meestal 1 kopje per keer 3 a 4 per dag.
gr,
Klaas
Wat ik zoek is meningen en adviezen (Mag possitief maar ook gerust kritisch)
Ik heb gisteren rondje stad gemaakt witgoedzaken en speciaalzaken (levelt-kaldi-kookwinkel)
Het werd als snel duidelijk dat wanneer je meestal een vol bakje kofiie drinkt(Geen Expresso)dat dit niet ideaal is met een pistonmachine ivm met hoeveelheid water.
Ik ben ook een type dat van het gemak houd.
Dus kwam ik op de volautomaten.
Wat volgens de witgoed prima kon waren de machines van rond de 400 euro (siemens gaggia delonghi)
Maar volgens de speciaalzaken geven deze veel problemen en hebben een slechte levensduur.
En het was beter om in te stappen in 699 euro machine's.
Nu de vraag wat vinden jullie van bovenstaande?
Ik ben bereid en zeker van plan om op zoek te gaan naar de lekkerste bonen.
Mijn vriendin drinkt geen koffie dus ik pak meestal 1 kopje per keer 3 a 4 per dag.
gr,
Klaas
5Als je meestal een "vol bakje" drinkt, en geen espresso of cappucino, ben je denk ik het beste af met een cafetiere denk ik. Voor hetzelfde budget zou je dan een goede molen kunnen kopen, een cafetiere en een italiaans mokkapotje en een opschenkfilter, dan kun je je zetwijzen nog varieren.
Nemox lux, FF1 (messing boiler)
6Ik vind het bizar: met een semi-automaat (wat abusievelijk een pistonmachine wordt genoemd) zou je niet een vol kopje koffie kunnen zetten (onzin, alleen is het geen espresso), terwijl je met een superautomaat dat wel zou kunnen (maar daar is toch juist alles automatisch?).
Wat ik bedoelde met dat ik niet snapte wat je nu zocht, was dat ik niet goed begrijp wat voor koffie je nu wil drinken. Maar er begint langzaam een beeld te ontstaan: het moet makkelijk en veel zijn, klopt dat? En hoe belangrijk is smaak voor je?
Wat ik bedoelde met dat ik niet snapte wat je nu zocht, was dat ik niet goed begrijp wat voor koffie je nu wil drinken. Maar er begint langzaam een beeld te ontstaan: het moet makkelijk en veel zijn, klopt dat? En hoe belangrijk is smaak voor je?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
7Hallo,
bedankt voor je reactie.
in mijn eerste berichtje gaf ik ook aan dat cappuccino er ook bij gaat komen.
Mijn gewoonte zier er ongeveer als volgt uit
Ontbijtje daarna een nu nog senseo
rond 10.30 nu nog senseo
na de lunch nu nog een senseo(straks een cappuccino)
rond 15 uur nu nog senseo
rond 20 uur nog een senseo(straks een Cappucino)
(Vrienden van ons drinken ook Latte of Cappuccino)
Dit is op een vrije dag.
Gr,
Klaas
bedankt voor je reactie.
in mijn eerste berichtje gaf ik ook aan dat cappuccino er ook bij gaat komen.
Mijn gewoonte zier er ongeveer als volgt uit
Ontbijtje daarna een nu nog senseo
rond 10.30 nu nog senseo
na de lunch nu nog een senseo(straks een cappuccino)
rond 15 uur nu nog senseo
rond 20 uur nog een senseo(straks een Cappucino)
(Vrienden van ons drinken ook Latte of Cappuccino)
Dit is op een vrije dag.
Gr,
Klaas
8Hallo,
Ik bedoel met een vol kopje gewoon het bekende kopje koffie.
Ik heb er weinig verstand van zoals jullie al merken.
In een restaurant merk ik dat ik sommige smaken koffie erg lekker vind.
Vaak zit er dan een briefje onder van het koffie merk en vaak zie ik dan beukenhorst of hesseling staan.
Ik dacht dat moet ik thuis toch ook kunnen drinken.
Gr,
Klaas
Ik bedoel met een vol kopje gewoon het bekende kopje koffie.
Ik heb er weinig verstand van zoals jullie al merken.
In een restaurant merk ik dat ik sommige smaken koffie erg lekker vind.
Vaak zit er dan een briefje onder van het koffie merk en vaak zie ik dan beukenhorst of hesseling staan.
Ik dacht dat moet ik thuis toch ook kunnen drinken.
Gr,
Klaas
9Nouja, als je een mok koffie wil is een semiautomaat niet echt de beste keuze. To say the least. Een lungo of americano kan ik moeilijk enthusiast over worden zegmaar.Spironski schreef:Ik vind het bizar: met een semi-automaat zou je niet een vol kopje koffie kunnen zetten (onzin, alleen is het geen espresso)
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
10Oké, ik noem dat spul uit een superautomaat geen cappuccino, maar allez. Het is duidelijk, je wil een superautomaat (en dat schreef je eigenlijk al).
Ik weet daar veel te weinig van af om een zinnig advies te kunnen geven. Het enige dat ik wil zeggen is: gebruik bonen die niet langer dan twee weken geleden zijn gebrand, dan zijn ze nog vers. Na een maand kan je ze weggooien. Het meeste dat je in supermarkten koopt is veeeel ouder, zomaar 6 maanden.
@ Blue: natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar datzelfde geldt voor een superauto.
Ik weet daar veel te weinig van af om een zinnig advies te kunnen geven. Het enige dat ik wil zeggen is: gebruik bonen die niet langer dan twee weken geleden zijn gebrand, dan zijn ze nog vers. Na een maand kan je ze weggooien. Het meeste dat je in supermarkten koopt is veeeel ouder, zomaar 6 maanden.
@ Blue: natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar datzelfde geldt voor een superauto.