Re: quamar m1e
33Ik ben na wikken en wegen afestapt van de quamar m80e....
Ik heb mijn fiorenzato t80 eens grondig bestudeerd, de automatische afslag eraf gehaald zodat ik alles beter schoon kan houden.Ik heb lekker nieuwe schijven besteld en ben eigenlijk stiekem wel gecharmeerd van een doser, geen klonten en klakkeklak, je bent lekker bezig met je koffie.
Ik zat alleen met de tijd die je moet malen.. Ik ben nu dus zelf een timer aan het maken! heb er helemaal zin in. Kan straks op 10e van seconde timen en alles zonder de molen te slopen.
Daarnaast had ik op mijn werk een compak k6 staan en daar heb ik een quamar t48 voor besteld. 83mm vlakke schijven en traploos instelbaar, zonder automatische afslag... nog 3 weekjes wachten...
Ik heb mijn fiorenzato t80 eens grondig bestudeerd, de automatische afslag eraf gehaald zodat ik alles beter schoon kan houden.Ik heb lekker nieuwe schijven besteld en ben eigenlijk stiekem wel gecharmeerd van een doser, geen klonten en klakkeklak, je bent lekker bezig met je koffie.
Ik zat alleen met de tijd die je moet malen.. Ik ben nu dus zelf een timer aan het maken! heb er helemaal zin in. Kan straks op 10e van seconde timen en alles zonder de molen te slopen.
Daarnaast had ik op mijn werk een compak k6 staan en daar heb ik een quamar t48 voor besteld. 83mm vlakke schijven en traploos instelbaar, zonder automatische afslag... nog 3 weekjes wachten...
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
Ponte Vecchio Export/Fiorenzato t-80
34Neem gewoon een timer zoals op de foto, een dokatimer werkt op tienden van seconden.robertjetten schreef:Ik ben na wikken en wegen afestapt van de quamar m80e....
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
35JA daar ben ik me van bewust, heb gezocht maar kon niet de juiste vinden.
En het mag er ook wel een beetje gelikt uit zien. Ik maak ook een knop om te pulsen.
Ik heb nu om internet een uitlopend model timer gevonden die heel eenvoudig werkt.
En het mag er ook wel een beetje gelikt uit zien. Ik maak ook een knop om te pulsen.
Ik heb nu om internet een uitlopend model timer gevonden die heel eenvoudig werkt.
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
36Grappig, ik was net na het testen tot de conclusie gekomen dat ik van dat geklak af wil. En de klonten waren zoals gezegd geen probleem.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
37Plaatje? Link?robertjetten schreef:JA daar ben ik me van bewust, heb gezocht maar kon niet de juiste vinden.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
38Heb doser en doserless gehad.Ik vind een doser handiger.
Timer heb ik ook.Wel een analoog type.
Dubbele zeef tel ik tot 7.
Enkele zeef tel ik tot 4.Goede timer .Werkt perfect.Gaat nooit kapot en is analoog.Digitaal zuigt.
Timer heb ik ook.Wel een analoog type.
Dubbele zeef tel ik tot 7.
Enkele zeef tel ik tot 4.Goede timer .Werkt perfect.Gaat nooit kapot en is analoog.Digitaal zuigt.
39Het voordeel van een doser is voor mij weinig klonten en een goede verdeling. Als een doserless dit goed doet dan zie ik het nut van een doser niet meer persoonlijk.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
40Zelf ben ik ook wel geinteresseerd in de m80e vooral omdat hij niet zoveel duurder is dan de vario.
Maar wanneer je naar de m80e kijkt kom je vanzelf ook de vergelijkbare mazzer mini e type a tegen.
Deze lijkt minder te klonteren.
Ongeveer het dubbele van mijn budget maar omdat hier ook malers met grotere schijven voorbij komen, de compak a8 heeft 8x mm schijven is 900 euro, ziet er heel goed uit.
Maar wanneer je naar de m80e kijkt kom je vanzelf ook de vergelijkbare mazzer mini e type a tegen.
Deze lijkt minder te klonteren.
Ongeveer het dubbele van mijn budget maar omdat hier ook malers met grotere schijven voorbij komen, de compak a8 heeft 8x mm schijven is 900 euro, ziet er heel goed uit.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST