Help! Jura Z5

1
Ik heb recent een Jura Z5 gekocht helaas begin ik het gevoel te krijgen dat het een miskoop aan het worden is.
De zetgroep is gereviseerd nieuwe maalkegel geplaatst en de boel schoongemaakt.
de eerste weken gingen goed, daarna begon het volgende probleem... de zetgroep perst in de laatste fase de koffie niet samen waardoor er natte koffieprut in de afvalbak valt. een enkele keer heeft die het wel gedaan en zag je de aandrijving nog even het koffie samenpersen voordat die helemaal omhoog ging.
je op het eind een klikje en de aandrijfmotor beweegt hem direct daarop naar boven.
Ik heb verscheidene dingen al getest, andere motor, andere encoder helaas geen oplossing

wie kan mij nog verder helpen....?

Gr,

:evil:

Re: Help! Jura Z5

5
Als er water in de koffiekoekjes bak terecht komt bij spoelen en zetten is je magneetspoel van het drainage ventiel kapot.
Simpel even meten, net na het aanpersen moet je daar 220v op krijgen of los meten en dan mag hij geen oneindige weerstand hebben op de spoel.

Spoeltje kost rond 30,- nieuw.

Re: Help! Jura Z5

6
De magneetventiel is goed, het gaat echt om de laatste fase wanneer het magneetventiel van de drain open gaat perst de zetgroep er nog even het vocht uit voordat die de koffie uitwerp. in die laatste draait de motor nog de zetgroep even naar beneden voordat die de andere kant op draait