Mensen uit het Westen kunnen nooit een farsoenlijke vlaai leren bakken.Dat is genetisch.@3aan schreef:Mooi verwoord!Nauti schreef:Een major is geen profi machine en absoluut geen overkill?
Je moet geen broodbakken omdat het zo goedkoop is, natuurlijk bakken wij koffiebroodjes en die worden steevast bij de koffie geserveerd, als we ze zelf al niet verorberd hebben
Goede Limburgse recepten zijn altijd welkom
Re: quamar m1e
62Nee.Thuismachine met ambitie.Nauti schreef:Een major is geen profi machine en absoluut geen overkill?
63Mooi toch dat elke soort zn eigen fans heeft
Moet wel kwijt dat ik de grotere vlakke malers, zeg maar 64mm +, een stuk beter vind dan die tot 58 mm. De smaak van bijv n mazzer mini heeft nooit indruk op mij gemaakt...
Moet wel kwijt dat ik de grotere vlakke malers, zeg maar 64mm +, een stuk beter vind dan die tot 58 mm. De smaak van bijv n mazzer mini heeft nooit indruk op mij gemaakt...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
64Recept van Limburgse Vlaai heb ik al het basisrecept van;
Vlaai is een Belgische pizza met een zooitje overgebleven slobber.
En dan hebben we ook nog ' Slobber ', ook wel varkensprut genoemd.
Een grote pan met water en daar gaat in.......... aardappelen en ander groente en brood of meel, ook dat ruikt weer heerlijk........
Vlaai is een Belgische pizza met een zooitje overgebleven slobber.
En dan hebben we ook nog ' Slobber ', ook wel varkensprut genoemd.
Een grote pan met water en daar gaat in.......... aardappelen en ander groente en brood of meel, ook dat ruikt weer heerlijk........
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
65Als ik dit zo lees ben ik, al je mooie machines ten spijt, niet echt benieuwd naar de koffie die je zet
Is de 6th wave aan het voorbereiden
66Kijk dat heb je nou altijd met die oost-zuiderlingen, ze proberen elke keer weer de boel te verdraaien, dit recept heb ik op een Limburgia site gevonden, ik mag aannemen dat het dan goed isNauti schreef:Als ik dit zo lees ben ik, al je mooie machines ten spijt, niet echt benieuwd naar de koffie die je zet
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
68Ok, ik heb een beslissing genomen. Ik ga een m80e aanschaffen. Eerst mijn macap m4 en een door orpanespresso gereviseerde pepina verkopen om wat geld vrij te maken.
69Wat gaf uiteindelijk de doorslag bij deze keuze?
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze maler, hopelijk wil je de tijd nemen om er wat over te schrijven wanneer je hem hebt.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met deze maler, hopelijk wil je de tijd nemen om er wat over te schrijven wanneer je hem hebt.
Bezzera BZ13 DE PID, Mazzer Major Manual, DVA LT8, Torr tamper 41mm, LM1 VST
70-doserless
-timer
- super jolly maal kwaliteit
- doseert mooi (al zal dit natuurlijk ook moeten blijken bij dagelijks gebruik)
- minimale koffie retentie
-compact
- goede prijs
-timer
- super jolly maal kwaliteit
- doseert mooi (al zal dit natuurlijk ook moeten blijken bij dagelijks gebruik)
- minimale koffie retentie
-compact
- goede prijs