Nadat mijn vrouw jarenlang last heeft gehad van mijn espresso hobby heb ik, onderzware druk, een Senseo voor haar gekocht.
Uiteraard doe ik mijn best om daar een fatsoenlijk bakkie uit te trekken.
Ik vind zelf dat ik al aardig in de richting kom.
De gewone darkroast pads vond ik echt smerig. Dat was voor mij toch een beetje een teleurstelling.
Op dit moment ben ik bij de DE Black beland. OK ook deze smaakt erg vlak maar niet heel beroerd.
Ik heb nu ontdekt dat als je na de eerste druppels de machine even uitschakelt en na een tiental seconden weer opnieuw start dat er dan toch een betere en vollere smaak ontstaat.
Wie wil dit ook eens proberen en heeft nog meer tips?
(Geen grappen aub, het is zo al erg genoeg )
Re: Hoe zet je, ondanks alles, een acceptabele Senseo?
2Waren er ook geen Senseo-pads die je zelf kon vullen? Als de koffie die je gebruikt vers is, heb je al een grote slag gewonnen. Ik vrees dat al die Senseo-pads daarentegen allemaal oud=vies zijn.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Ik zou haar gewoon de senseo laten drinken (ik weet bijna zeker dat dat in sommige landen niet strafbaar is).
En voor je zelf boontjes malen en dan espresso maken (mocht je je machine nog houden?), of cafetiere/mokkapotje/tubruk of zo.
Edit, oh ja, als je toch de senseo zelf moet drinken, maar een paar dagen met een verpakking doen en de rest weggooien. Dus ook geen voordeelverpakking nemen. Dat deed ik vroeger, en met zo vers mogelijke pads was het nog net te doen.
En voor je zelf boontjes malen en dan espresso maken (mocht je je machine nog houden?), of cafetiere/mokkapotje/tubruk of zo.
Edit, oh ja, als je toch de senseo zelf moet drinken, maar een paar dagen met een verpakking doen en de rest weggooien. Dus ook geen voordeelverpakking nemen. Dat deed ik vroeger, en met zo vers mogelijke pads was het nog net te doen.
Nemox lux, FF1 (messing boiler)
4Als ze zo graag senseo wilt dan zou ik niet moeilijk doen en ook gewoon senseo serveren zonder poespas. Muffig padje erin van DE en gaan met die banaan.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
5+1Nauti schreef:Als ze zo graag senseo wilt dan zou ik niet moeilijk doen en ook gewoon senseo serveren zonder poespas. Muffig padje erin van DE en gaan met die banaan.
Senseo is niet lekker, maar gemakkelijk. Als je moeite gaat doen wordt het moeite en nog steeds niet lekker. Vooral omdat je fatsoenlijke apparatuur hebt staan.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
6Misschien kun je die senseo apparatuur nog ergens kwijt en dit eens proberen?
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/X ... infoTabNav
7Nou nou, dat is ook niks, zelfde laken een pak.MartinH80 schreef:Misschien kun je die senseo apparatuur nog ergens kwijt en dit eens proberen?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
8Is een kleine volautomaat dan geen optie? Is praktisch even gebruiksvriendelijk en als je hem goed afsteld kan die ook lekkere koffie zetten..
Zot van chocoladebruin, zwart goud en slow roast koffie.
Trotse eigenaar van Koffiemakers waar we o.a. Senseo koffiepads maken.
Trotse eigenaar van Koffiemakers waar we o.a. Senseo koffiepads maken.
9Nou, aan een nespresso zit al heel wat meer èn betere smaak dan aan senseo!@3aan schreef:Nou nou, dat is ook niks, zelfde laken een pak.MartinH80 schreef:Misschien kun je die senseo apparatuur nog ergens kwijt en dit eens proberen?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
10Het blijft ouwe koffie en dat proef je wel degelijk, ik heb het een keer na een diner geschonkenR&B schreef:Nou, aan een nespresso zit al heel wat meer èn betere smaak dan aan senseo!@3aan schreef:Nou nou, dat is ook niks, zelfde laken een pak.MartinH80 schreef:Misschien kun je die senseo apparatuur nog ergens kwijt en dit eens proberen?
gekregen in een redelijke zaak wat eten aan gaat, wat een afgang, dat verziekte het voor de rest van de avond, ze durfden zelfs nog te vragen of het gesmaakt had toen heb ik ze toch even de waarheid gezegd, ik snap het niet een goede chef en een sommelier, een goede bediening die er voor geleerd hebben, dat kon je direct merken en eer van hun werk en dan geen barista ??
Geen Barista maar N(ix)presso
PS dat er meer smaak aan zit ben ik roerend met je eens, maar een betere smaak? ech nie !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s