miele cva 620

1
Hallo,

ik heb een vraagje mbt mijn miele volautomaat.
sinds kort heb ik het probleem dat als ik twee kopjes koffie wil zetten, hij er wel 1 doet maar niet het tweede kopje. als ik er dan de zetgroep uit haal en naar de zeven kijk zit er nogal wat koffie aan vastgekoekt. als ik dit er af spoel doet hij het meestal weer. ook is het wat nat onder de zetgroep en
zit de opvangbak snel vol met water (geen koffie) .
lijkt op een verstopping ergens , ik heb de zeven al helemaal schoongemaakt maar dat is het ook niet.
ik zag dat een nieuwe zetgroep rond de 50 euro kost ,maar wil ff zeker weten of het de zetgroep is.
ga voor 50 euro niet sukkelen.

Graag jullie deskundig advies,

Ron van der loop.

Re: miele cva 620

6
helaas dit heeft niet geholpen , kan ook wel kloppen wat als ik hem reinig komt er gewoon water uit de uitlooppijpjes. ik denk zelf dat er iets is met de zetgroep.
ik weet niet of daar iets verstopt kan zitten en hoe ik kan controleren of die goed is.

gr Ron

8
De zetgroep schijnt vrijwel identiek te zijn aan die van Saeco Odea (etc.) Ik heb ervaring met deze zetgroepen en reviseer ze als hobby. Ik zou je willen adviseren om de afsluitringen van de zetgroep te vervangen. Hoeveel bakjes heeft de machine nu gezet? Heb je de ringen al ooit vervangen?

Daarnaast moet je het volgende doen. Het compartiment (de cilinder) waar de gemalen koffie in zit wordt tegen een zeefje aangedrukt en vervolgens wordt er water druk op dit geheel gezet. Het zeefje kun je bij Saeco los schroeven door de schroef die zich in het midden bevind. Dit zeefje zit waarschijnlijk dicht.
Ik zelf maak deze schoon door het zeefje in een ultrasoon reiniger te leggen voor een wat langere tijd. Daarna zijn alle gaatjes weer open en kun je weer een tijd vooruit.

9
nee ik heb de ringen nog nooit vervangen, ik heb al wel beide zeefjes eens schoengemaakt en met een naald doorgeprikt maar dat heeft maar tijdelijk geholpen.
het gekke is dat ik gisteren morgen wel een bakkie kreeg en bij het 2e bakkie vult hij hem voor nog niet de helft. apparaat heeft ondertussen 14674 kopjes koffie gezet.

gr, Ron

10
Met doorprikken kan het de gaatjes beschadigen (zou ik echt niet doen), kook ze uit in de soda of een reinigingspil, lekker lang laten pruttelen en dan een kwast overheen en grote kans dat alle zooi weg is.
Reinig de zetgroep grondig, alle doorlaat kanalen goed schoonmaken en op mogelijke verstoppingen controleren.
Vervang de ringen (invetten met siliconenvet) en naar mijn idee moet dan je probleem opgelost zijn.