Kogel is door de kerk

1
Op de valreep van het oude jaar het vernieuwde model Vibiemme Domobar Super PID met Rotatiepomp besteld. :D Als het goed is kan ik deze eind januari ophalen. Spannend. Ben nu bezig met de voorbereidingen: vastwateraansluiting (inclusief Brita waterfilter) en een vaste afvoer.

Kan nauwelijks wachten. Nu de molen nog. Een van de molens op mijn shortcutlijst is de Fiorenzato E63 . Deze krijgt het KCC binnenkort weer binnen binnen. Wordt dus nog even afwachten.

Re: Kogel is door de kerk

3
Ik weet niet of je de Brita al hebt aangeschaft maar je kan beter voor een harsfilter gaan, De Brita's doen in de meeste gevallen namelijk in zoveel in de kalkbestrijding en daar heb je toch duidelijk een systeem met de ionen uitwisseling voor nodig.

Voor jouw machine heb je ruim voldoende aan een DVA 8
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
la4en schreef:Op de valreep van het oude jaar het vernieuwde model Vibiemme Domobar Super PID met Rotatiepomp besteld. :D Als het goed is kan ik deze eind januari ophalen. Spannend. Ben nu bezig met de voorbereidingen: vastwateraansluiting (inclusief Brita waterfilter) en een vaste afvoer.

Kan nauwelijks wachten. Nu de molen nog. Een van de molens op mijn shortcutlijst is de Fiorenzato E63 . Deze krijgt het KCC binnenkort weer binnen binnen. Wordt dus nog even afwachten.
Brita maakt het water ook zuurder, is niet bevordelijk voor de smaak.

Ik neem aan dat je de fiorenzato f63e bedoelt? Ik heb met deze gespeeld en naar mijn bescheiden mening is deze niet echt geschikt voor thuis gebruik wegens de behoorlijke hoeveelheid koffie die achter blijft in de chute.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

6
Nou jongens, laat Henk zich nu niet helemaal vervelend voelen over z'n aanschaf hè? ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Mwaaah, ik kan wel tegen wat opmerkingen..... De brita kan nog altijd vervangen worden. Is de dva dan zoveel beter. Ik heb op het forum begrepen dat er best veel mede- forummers met een brita uitgerust zijn.

Misschien hoort deze niet op dit deel van het forum , maar welke molen is een betere voor thuis? Ik heb de macap m4d en de mahlkonig pro m nog op lijstje staan!

Gaarne jullie advies!

9
merten schreef:Het water zuurder nooit niks van gemerkt. Als jij een britafilter hebt gekocht gewoon eronder hangen, niks aan het handje hoor.
Dat kan natuurlijk. Ik heb het wel gemerkt, daarnaast is het ook een algemeen bekend fenomeen, water krijgt een PH van 6 ongeveer.
la4en schreef:Mwaaah, ik kan wel tegen wat opmerkingen..... De brita kan nog altijd vervangen worden. Is de dva dan zoveel beter. Ik heb op het forum begrepen dat er best veel mede- forummers met een brita uitgerust zijn.

Misschien hoort deze niet op dit deel van het forum , maar welke molen is een betere voor thuis? Ik heb de macap m4d en de mahlkonig pro m nog op lijstje staan!

Gaarne jullie advies!
De Fiorenzato is qua maal kwaliteit beter dan de Macap, dus ik zou eerder kijken naar grote platte schijven, of zelfs conisch als die smaak je bevalt. Maar, luister ook naar de mening van andere met de Fiorenzato

- Pro M is een optie
- Quamar M80, of misschien de M1E (alhoewel ik die zelf niet heb uitgeprobeerd)
- Super jolly Elec.
- Mazzer mini elec
- Vario zijn heel veel mensen positief over, alhoewel het hoge plastic gehalte niks voor mij is

Bovenstaand zijn wel allemaal platte schijven

Maar goed, bovenstaand zijn alleen doserless, ik neem aan dat je daar naar opzoek bent.
Is de 6th wave aan het voorbereiden