Na een aantal maanden (ongeveer 3 maanden) flink gespeeld te hebben met mijn aparatuur heb ik dit gedeelte door en lukt het me om consequent consistente resultaten te halen met mijn espresso's. Ik heb op dit moment ongeveer 6-8 KG bonen verbruikt. Over het algemeen bestel ik elke keer nieuwe soorten om zo mijn smaak te bepalen en heb ik nu het punt bereikt dat ik mijn voorkeur redelijk begin te kennen en de verschillen in bonen ook begin te proeven.
Ik ben nu na aan het denken om een Gene Cafe te kopen om niet meer het gedoe te hebben van op tijd bestellen, gedoe met bezorgen als je niet thuis bent en de kostenpost genaamd verzendkosten. Is er een punt van te vroeg beginnen met branden of heb ik nu wel het punt bereikt dat dit zou kunnen lonen? De bedoeling is om ook nog gewoon gebrande bonen te kopen als referentie. Waarschijnlijk zelfs om te beginnen met branden van één soort boon en deze eerst door de leverancier gebrand te testen en dan zelf te branden als vergelijking.
Hoe denken jullie hierover?
Wanneer beginnen met branden?
1Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer