onderhoud in rotterdam - kookpunt weigert

1
ik heb via dit forum een gerestaureeerde bazz1r ep7 gekocht: http://picasaweb.google.nl/116984257486 ... 8955272402
, nog steeds met veel plezier. ik wil m graag eens in service brengen, er zijn wat kleine dingetjes. maar helaas, heb m bij kookpunt gebracht en mocht m na veel gedoe achterlaten (ze doen niks met machines die ze niet zelf verkocht hebben, maar toch mocht t) en werd vandaag gebeld dat ze m niet gaan onderhouden omdat ze de onderdelen die eventueel nodig zijn niet op voorraad zouden hebben en dan geen garantie kunnen leveren, en dan beginnen ze er niet aan.
wat nu? is mijn vraag....

Re: onderhoud in rotterdam - kookpunt weigert

2
Beetje kinderachtige reactie van Kookpunt, je betaalt toch gewoon voor het onderhoud? Ook gaat het vaak om standaard onderdelen, dus ik heb twijfel bij hun excuus.

Als je een beetje handig bent kan je heel veel zelf doen, maar daar moet je zin in hebben.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Spironski schreef:Beetje kinderachtige reactie van Kookpunt, je betaalt toch gewoon voor het onderhoud? Ook gaat het vaak om standaard onderdelen, dus ik heb twijfel bij hun excuus.

Als je een beetje handig bent kan je heel veel zelf doen, maar daar moet je zin in hebben.
ja precies, daarom heb ik ook doorgedramd, maar nu zegt de monteur zelf dus dat ze hier niet aan beginnen. heel sneu, maar je doet er niks aan. heb niet zo'n zin om alles zelf te doen, maar waar dan heen brengen?

4
Ik woon aan de andere kant van Nederland en weet helaas niet zo snel een servicepunt in R'dam. Kan me echter niet voorstellen dat je er nergens terecht kan; weet iemand anders op het forum misschien iets?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Thijs, is er iets aan wat mankeert oftewel doet het niet of niet goed, als je dat kan omschrijven wellicht is het heel simpel op te lossen, ik heb wel eerder gemerkt dat de verkoopvriendelijkheid groot is maar service schijnt niet hun grootste kracht te zijn.

Groet@3aan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
ik heet daan, volgens mij heette de verkoper thijs. hij doet t prima, behalve dat de druk-wijzertjes trillen bij koffiezetten, en als ie op temp is vult hij elke 20 min de boiler bij. lekkage die verdampt? foute sensor? kalkaanslag op de sensor? daarnaast zou ik de stoomdruk willen verbeteren, blijft zeer moeizaam om goed microfoam te maken. kortom, best veel kleine klusjes die ik liefst uitbesteed. ik ben gewoon niet zo enorm handig hiermee en t is t fijnst als t ergens gebeurt waar direct de benodigde ringen, slangetjes etc op voorraad zijn. als ik er zelf aan begin ksot t veel meer tijd want dan moet ik de spullen gaan bestellen etc.
ben best teleurgesteld in kookpunt, had beter verwacht van zo'n grote winkel waar ik best vaak spullen koop.

9
Die stoomdruk kan je heel eenvoudig verhogen door voorzichtig de pressostaat iets te verdraaien. Als je weet waar die zit is het een fluitje van een cent.

10
Als je niet zo handig bent en het wel wilt worden dan raad ik je aan om even wat benzinegeld te investeren en naar Peter van http://www.kafko.nl te rijden. Hij kan je alles in een paar uurtjes leren zodat je het in het vervolg zelf kunt doen.

Ik heb dit ook gedaan en zo'n halfautomaat stelt niet zo heel veel voor. Uiteindelijk scheelt dit je elke jaar een hoop geld omdat je het onderhoud zelf kunt doen. Ook is het erg gezellig om een ochtend/middag met Peter door te brengen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60