Net mijn eerste poging gedaan tot het branden van koffiebonen. Slachtoffer was een Panama Carmen Estate AAA. Ik heb 240gr groene bonen afgewogen. Eerst opwarmen tot 150C, toen wat te traag met de bonen er in doen en was het geheel nog maar iets van 90C. 4,5 min op 150C laten staan en daarna naar 235. Toen ik dacht de eerste crack te horen de temperatuur op 230C gezet (10:50 min). Totale tijd vanaf het punt dat de bonen erin zaten ongeveer 18,5 minuut.
Ik vond het lastig om de cracks te horen, dit terwijl ik de vliezenvanger er niet eens op had zitten. Op den duur dacht ik dat ik de tweede crack hoorde maar weet nou niet zeker of dit de eerste of tweede was. Dit was rond de 18 minuten toen ging alles goed tekeer. Ik heb ook geen rook gezien. Wellicht is er iets aan de foto te zien (https://picasaweb.google.com/1038912034 ... 9887628178) .
Morgen maar weer is proberen en dan gewoon langer doorgaan. Beetje het gevoel krijgen van het hoe en wat.
Eerste branding met de Gene
1Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer