Het is misschien een vraag die eerder is gesteld, maar aangezien ik het nergens zie vraag ik het haha.
ik heb sinds kort de Bialetti moka express en vraag me dus af of er een mogelijkheid bestaat dat ik er een crema laag op krijg, zo ja wat is de handigheid?
en tevens is mijn vraag dus, raden jullie het aan om beter zonder of met crema laag te drinken?
Re: Crema met de Bialetti moka express
2Die crema zou ik maar vergeten, dat gaat niet echt lukken het is namelijk een erg afwijkende manier van zetten, je moet jouw Mokapotje maar meer vergelijken met die ouderwetse percolator, van bij Moeder of van Oma thuis, het brouwsel wordt maar met een zeer geringe druk door het maalsel geleid je kan het gewoon niet vergelijken met de espresso techniek, dus geen Crema helaas !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Ach, en crèma op zich is niet eens echt lekker.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Als je iets op je koffie wilt hebben wat op crema lijkt kun je een truckje gebruiken wat ik van een Italiaanse vriendin heb geleerd: zodra de eerste koffie naar boven komt schenk je dat in een kopje waar je suiker in hebt zitten. Dat roer je flink door (eigenlijk een soort van opkloppen) en als de rest van de koffie klaar is voeg je de suiker toe aan de koffie.
Moet je natuurlijk wel suiker in je koffie willen
Moet je natuurlijk wel suiker in je koffie willen
Kei veel groeten!
Joost
Joost
6Van die methode is er op you-tube ook nog een filmpje te vinden.