Re: Wat drink je nu?
442Ik zit nu een weekend in Munchen en ik heb al heel wat koffiesoorten geprobeerd maar ik kan maar geen echt lekkere vinden. Had gelukkig wat uit NL meegenomen maar dat begint nu op te raken. Is er iemand die ervaring heeft met Duitse koffiesoorten? Wat is nou echt een goeie?
Laatst gewijzigd door VanDamme op wo 18 jul 2012, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
443De meest versgebrande...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
444Ook ik, 3 dagen geleden gebrande Indian Monsooned Malabar!Spironski schreef:De meest versgebrande...
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.
445Hebben die Duitsers eigen plantages?VanDamme schreef:Ik zit nu een paar weken in München en ik heb al heel wat koffiesoorten geprobeerd maar ik kan maar geen echt lekkere vinden. Had gelukkig wat uit NL meegenomen maar dat begint nu op te raken. Is er iemand die ervaring heeft met Duitse koffiesoorten? Wat is nou echt een goeie?
Nee? Nou dan zullen het wel dezelfde bonen als die wij hier hebben zijn
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
446Same here! Niet helemaal mijn smaak, maar dan weten we dat ook weer!Wimula schreef:Ook ik, 3 dagen geleden gebrande Indian Monsooned Malabar!
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
448Het feit dat ze geen plantages hebben, hoeft toch niet meteen te betekenen dat ze dezelfde koffiebonen hebben als in NL? De bonen kunnen uit verschillende delen van de wereld geimporteerd worden, en het zal wel aan mij liggen maar er worden maar weinig lekkere koffiesoorten verkocht hier..@3aan schreef:Hebben die Duitsers eigen plantages?VanDamme schreef:Ik zit nu een paar weken in München en ik heb al heel wat koffiesoorten geprobeerd maar ik kan maar geen echt lekkere vinden. Had gelukkig wat uit NL meegenomen maar dat begint nu op te raken. Is er iemand die ervaring heeft met Duitse koffiesoorten? Wat is nou echt een goeie?
Nee? Nou dan zullen het wel dezelfde bonen als die wij hier hebben zijn
450Nederlands heeft vanouds natuurlijk sterke banden met de Indonesische koffieboontjes!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder