Re: Wat drink je nu?

451
VanDamme schreef:Ik zit nu een paar weken in München en ik heb al heel wat koffiesoorten geprobeerd maar ik kan maar geen echt lekkere vinden. Had gelukkig wat uit NL meegenomen maar dat begint nu op te raken. Is er iemand die ervaring heeft met Duitse koffiesoorten? Wat is nou echt een goeie?
zelf gaan branden dan he. of gewoon op laten sturen vanuit ned.

455
Dat moet je dan toch echt thuis branden, aangezien je de koffie pas na een dag of drie kan gaan gebruiken, dan begint die pas goed te smaken en sommige koffies smaken pas echt lekker na een week !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

457
Espresso grande alta van Fascino. Ben er niet belachelijk blij mee. Wat gronderige smaak die ik niet heel geslaagd vind, geen fruit of wat frissere smaken in te bekennen. Kan best zijn dat iemand anders het superlekker vindt, maar ik zou eerst een 250gram zakje bestellen voordat je een kilo bestelt.
Dan vind ik een Stella lekkerder, al heeft die ook weinig fruit.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

458
Bluecold schreef:Espresso grande alta van Fascino. Ben er niet belachelijk blij mee. Wat gronderige smaak die ik niet heel geslaagd vind, geen fruit of wat frissere smaken in te bekennen. Kan best zijn dat iemand anders het superlekker vindt, maar ik zou eerst een 250gram zakje bestellen voordat je een kilo bestelt.
Jammer! Ik was zeer benieuwd naar de nieuwe naturals van ze. Heb de Grande Alta niet besteld maar die ander, de Brazil Fazenda Rainha. Nog niet geproefd, zal laten weten of dat wat is.

459
Misschien vind jij hem wel heel lekker of doet ie het op jouw apparatuur wat beter. Ik had trouwens de #01 versie en niet de #02 die ze nu aanbieden. Either way, als de Rainha hetzelfde is als de Rainha van De Eenhoorn dan wordt dat genieten. Die was namelijk erg goed.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

460
SteefM schreef:Heb de Grande Alta niet besteld maar die ander, de Brazil Fazenda Rainha. Nog niet geproefd, zal laten weten of dat wat is.
Ik vind hem wel ok, lichtelijk zuur maar de cacao zit er goed in! Hij is nu bijna op en de Indonesië lintung is al bijna ontdooit.
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière