Re: Wat drink je nu?

461
Kan versie 2 ook waarderen, fris en fruitig en beetje romig...heeft een tintelend zuurtje als in champagne...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

463
ik heb nu de San alberto QS van het koffielab in de maler misschien is dat wat voor je. En probeer de blend van Dutch Barista Coffee eens vond ik ook wel lekker. Tja je moet blijven proberen en je komt vanzelf een keer iets tegen wat je goed bevalt denk ik.

464
Koffielab heeft mij tot nu toe nooit echt kunnen verblijden.....
eigenlijk ben ik een beetje een mietje hoor op koffiegebied. Ik drink wel zwart maar mijn espresso moet niet te sterk zijn, niet zuur of bitter, brrrr. Maar wel romig en zoet. Volgens mijn vind ik de zogenaamde fruitige bonen ook nooit lekker....

466
In het begin had ik dat ook, dat de voorkeur uitgaat naar romig, zoet, chocolade - even kort door de bocht: de donkerdere koffiebonen.

Toch, het nadeel daarvan is dat donker gebrande koffiebonen hun karakteristieke smaak verliezen - als je maar donker genoeg brandt gaan alle koffiebonen ter wereld op elkaar lijken (uitzonderingen daargelaten). Juist licht-gebrande koffie, en daarmee vaak zurig (of fruitig, zoals je wilt), heeft meer variatie. Mijn voorkeur gaat nu juist uit naar dat fruitige, frisse, dat is gewoon wat spannender dan het donkergebrande.

Ben benieuwd of je dat ook gaat merken in een jaartje of twee!

468
ontdekte net dat ongebrand.nl nu ook gebrand.nl heeft!!
Daar gaat de volgende bestelling eens naartoe.

@steefm
Ik vermoed dat je gelijk hebt. Je gaat steeds meer herkennen en ontdekken en dus verlangen. net als met wijn of bier of sigaretten. Ook speelt de leeftijd natuurlijk een rol. Hoe ouder je bent hoe meer smaak je wil hebben.

470
Ook maar is aan de San Alberto van het Koffielab begonnen. Goede volle smaak met inderdaad een fijne/champagne-achtige fruitige tint in de nasmaak. Heerlijk als espresso maar als cappucino vind ik hem echt een stuk minder.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60