Ja,ik.SteefM schreef:Omdat ik het toch wel een boeiend onderwerp vind om over door te gaan, heb ik even het topic afgesplitst.
Waarom zou de één beter zijn dan de ander? Nino heeft conische maalschijven, K30 platte, is het vooral dat?
Heeft iemand toevallig hands-on ervaring met beide machines?
Re: Elektra Nino vs Mahlkönig K30
12Heb je ze dan werkelijk naast elkaar geproefd? Ik heb wel koffie uit beide machines gehad, maar nooit naast elkaar. De beste koffie was uit de Nino, maar dat kan ook zijn omdat de rest van de hele bereiding en de koffie zelf beter was...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
Re: la marzocco linea 2 groeps
13Ik ben toch meer een voorstander van platte schijven,Bluecold schreef:Ieder zijn ding. Ik zou liever een Nino hebben.@3aan schreef: NiNo is for me a NoNo
ik ben regelmatig aan het vergelijken met meerdere koffies.
De machines die ik daarvoor gebruik zijn de K30 vario en daarvoor de K30 es
en als Conische maler een Faema MC80
In de meeste gevallen vind ik de Faema wat te zurig overkomen ( fruitsmaken

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Re: Elektra Nino vs Mahlkönig K30
14Spironski schreef:Heb je ze dan werkelijk naast elkaar geproefd? Ik heb wel koffie uit beide machines gehad, maar nooit naast elkaar. De beste koffie was uit de Nino, maar dat kan ook zijn omdat de rest van de hele bereiding en de koffie zelf beter was...
Niet in een sessie samen.
Wel uit beide meeerdere koffiesoorten geprobeerd.
steeds te veel zuur voor mijn smaak bij de Nino.Bekend verhaal inmiddels.