Re: Hottop.

2
De Hottop wordt volgens mij in het algemeen toch wel gezien als een stap hoger dan de Gene. Hij is gebouwd als proefbrander en is eigenlijk een lichte/mini-prof brander. Ik heb er zeer lovende commentaren over gelezen. Op HB zal je er vast veel over kunnen vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hottop.

4
Ik heb ze toch ook wel hier in Nederland voorbij zien komen anders (zelfs hier op het forum).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hottop.

5
cremalover schreef:Kwam deze tegen en lijkt me een leuke roaster.Heeft iemand er al eens iets van gehoord?
Een linkje ??
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Hottop.

6
Ja je hebt gelijk Spironski, het kan wel op 220v. Ik denk dat ik me vergist heb in het soort brander ofzo. Ik was in mijn zoektocht meerdere roasters tegengekomen en er was me iets bij gebleven dat er één niet geleverd kon worden die geschikt was voor onze netspanning. Nou ja vergissing is mogelijk toch? :D

Re: Hottop.

8
Volgens mij was het de Behmor die een tijd alleen op 110V leverbaar was. Maar ook die is al enige tijd op 230V te krijgen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Hottop.

10
Wat moet zo'n ding kosten als het hier is? 2000 o.i.d.?
Ziet er leuk uit, maar ziet niet iets wat beter zou doen als een Gene of een Behmor, ik heb gisteren in 90 minuten 5 batches gedraaid met met stove-top brander, elke keer 350 gram, ziet en ruikt fantastisch!
Dat ding kostte me 40 euro en een motortje van een elektrisch verstelbaar bed draait 18 rpm op 12 volt.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.