Heinrich schreef:Hele feit dat men suggereert dat er onrespectvol met anderen word omgegaan ligt meer in de perceptie van de klagers dan dat er feitelijk onrespectvol met elkaar werd omgegaan .. in de voorbeeld thread is het de vraagsteller die de boel chanteerd en daar dan ook reactie op krijgt .. Grofheden tref ik nergens aan laat staan schelden of vloeken . Daarom vraag ik me af waar deze hele thread nou eigenlijk over gaat en waarom je aan omgangsvormen referreert??
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met 'chanteert', kan je dat uitleggen? Hij was van mening dat wij overdreven doen met onze koffieliefhebberij. Wat heeft dat met chantage te maken?
Bovendien: het feit dat je iemand die zich respectloos behandeld voelt, een 'klager' noemt, vind ik toch wel opvallend. Moeten we dan maar alles roepen en iedereen die daar wat van zegt die is een klager?
Los hiervan: ik was me er niet van bewust dat koffie ook als klisma-vloeistof wordt gebruikt. Op zich een interessant feitje, maar vond je het nodig dat in dat specifieke topic te vermelden? Iemand zegt dat hij iets lekker vindt, en jouw reactie is, in plaats van "ik deel jouw smaak niet": "dat moet je innemen als klisma"?
De posts voegen niets toe aan de beginvraag. Als je vindt dat die vraag onvolledig is of getuigt van weinig eigen inzet, kan je dat gewoon zeggen. Verdere reacties, zoals die werden gegeven, voegen toch niets goeds toe?