Re: Zelf importeren uit Italie?

12
Beste "PSD"
Welkom op het forum. Wellicht kun je je even voorstellen in de 'stel je voor rubriek'. Het is op dit forum goed gebruik open kaart te spelen en dat geeft ons de gelegenheid in te schatten vanuit welke belangen jij dit soort opmerkingen maakt. Overigens doe je met je opmerking een aanname waarbij je de plank mis slaat. Vandaag nog een pakketje van ruim 100 euro aan onderdelen van Peter ontvangen en ik heb hem niet horen klagen. Hij zit ruim 20 jaar in het vak en ik denk dat hij prima kan inschatten of dat verantwoorde bedrijfsvoering is.
Daarnaast is het op het forum gangbaar dat we interessante aanbiedingen met elkaar delen. Thuisbarista is een kostbare hobby en dan is er niets mis mee om besparingsmogelijkheden met elkaar te delen. Zeker als het om 400 euro gaat.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Re: Zelf importeren uit Italie?

14
Dat is een erg goede prijs! Maar weet je zeker dat je de machine voor die prijs aldaar gewoon kan komen ophalen? Ik zie bij verzendkosten alleen maar naar USA en Azië staan met $250 en $350 toeslag. Ik zie nergens staan wat het zou kosten om b.v. naar Nederland te laten versturen, of om het apparaat op te komen halen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Zelf importeren uit Italie?

15
Spironsky, ik zie dat hij een aparte prijs hanteert voor USA. De prijs voor europese levering is 1479 euro. Dat is nog steeds een heel erg scherpe prijs, maar alleen als je de machine zelf op kan halen als je in de buurt bent. Bij verzending bederven de verzendkosten de pret.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Re: Zelf importeren uit Italie?

16
Dus €1479 als je hem zelf ophaalt, kijk dat is alweer een hele andere prijs als waarmee je begon. Dan zou ik Stoll Espresso maar is mailen (liefst in het Duits) want ik weet dat die je een hele scherpe prijs aanbieden en meestal zonder verzendkosten. Zo heb ik mijn Duetto ook losgepeutert daar.

Re: Zelf importeren uit Italie?

17
beekschooten schreef:Spironsky, ik zie dat hij een aparte prijs hanteert voor USA. De prijs voor europese levering is 1479 euro. Dat is nog steeds een heel erg scherpe prijs, maar alleen als je de machine zelf op kan halen als je in de buurt bent. Bij verzending bederven de verzendkosten de pret.
Precies, voor zo'n constructie was ik al bang. Die verzendkosten zijn natuurlijk veel te hoog, daar wordt stiekem nog wat mee verdient.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder