Maar hoe is het vergelijk dan tussen de Nivona 850 en WMF 500?Paultjuh schreef:De Wmf 500 is goedkoper dan de Nivona 850... 109 euro zelfs
Tenzij je het over de Wmf 800 hebt, dan heb ik niks gezegd.
Re: Nivona 850 of Jura ENA 9 one touch of Jura C9 one touch
12Ja, dat vind ik nog wel de leukste feature bijna.gti-mkv schreef:zit er een echte teller op ?
Maar het is ook wel logisch, aangezien de reinigings- en ontkalkcycli aan de aantallen zetbeurten gekoppeld zijn.
De WMF's zijn ook mooi idd, ken ze verder niet.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
13Wat bedoel je hiermee? De vergelijkingen zijn al gemaakt toch?gti-mkv schreef:Maar hoe is het vergelijk dan tussen de Nivona 850 en WMF 500?Paultjuh schreef:De Wmf 500 is goedkoper dan de Nivona 850... 109 euro zelfs
Tenzij je het over de Wmf 800 hebt, dan heb ik niks gezegd.
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
14Ik heb de Nivona 850 gekocht!
Moet nog een beetje spelen met instellingen en wat proeven enzo maar de eerste indruk is dat ik helemaal tevreden ben. En erg blij dat ik toch gekozen heb voor een uitneembare spoelgroep, heb ik het onderhoud toch zelf een beetje in de hand

Moet nog een beetje spelen met instellingen en wat proeven enzo maar de eerste indruk is dat ik helemaal tevreden ben. En erg blij dat ik toch gekozen heb voor een uitneembare spoelgroep, heb ik het onderhoud toch zelf een beetje in de hand
15Gefeliciteerd met je aankoop! Maar bedenk ook dat de basis van goede koffie verse bonen zijn. Als je d'r ouwe meuk in gaat stoppen wordt het alsnog 3x niets.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
16Goeie keus
Ik ben ook blij met de mijne
Ik ben ook blij met de mijne
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
17Ik gebruik altijd verse bonen van Smit & Dorlas, die bevallen me al jaren prima.
Moest de eerste dagen even wennen aan dat naspoelen maar dat gaat nu al bijna gedachtenloos. Ben er echt heel erg blij mee, en de cappucino, die wij het meeste drinken, smaakt in mijn ogen perfect!
Moest de eerste dagen even wennen aan dat naspoelen maar dat gaat nu al bijna gedachtenloos. Ben er echt heel erg blij mee, en de cappucino, die wij het meeste drinken, smaakt in mijn ogen perfect!
18Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
19Want?Bluecold schreef:
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30