Re: Severin S2

4
Crème de la crema
omdat u voor de perfecte crema
15 bar nodig hebt in plaats van bar veel geld
de kwaliteit van de crema hangt af van veel factoren:
o.a. van de temperatuur, de maalgraad en een druk van min. 12 bar.
bij de s2 zorgt de gepatenteerde kookeenheid met 15 bar waterdruk voor een crema van filterdragerkwaliteit.

:?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

5
Beste Niels,

Zelf volg ik dit apparaat ook, ben alleen nog benieuwd naar wat meer ervaringen zoals onderhoud zetgroep en duurzaamheid. Omdat het apparaat vrij nieuw is zijn er inderdaad weinig ervaringen.

Ik heb het apparaat in werking gezien bij de koffiediscounter Naarden.
Hier krijg je overigens twee jaar garantie op het apparaat.

Het is een mooi apparaat met alle uitgebreide opties/instellingen van een duurder apparaat.
Als eerst espresso getest en die had een goede cremelaag en smaakte erg goed.
Daarna een cappuccino getest en de melkschuim (die je ook weer kan instellen) was erg goed opgeschuimd en de cappuccino was ook behoorlijk heet (ook weer instelbaar). Vooral dit laatste punt is echt een pluspunt want sommige apparaten lees je toch dat de cappuccino lauw is.
Dus de proefsessie komt ie zeker goed door voor een volautomaat.

Minpunt is dat zetgroep achter het apparaat zit, maar het apparaat is niet zo groot dus kan je het zo even omdraaien.

Zie ook filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=P3H1T6NccTM, daar wordt het hele apparaat uitgelegd met alle instellingen (wel in spaans haha). Maar geeft een goed beeld.

6
Beste Kingping,

bedankt voor je reactie! Ik hoorde dr laatst op een beurs over en had em al even op internet opgezocht... maar goed een mooie website met sterke marketing maakt nog geen kwalitatieve machine :P

Maar goed om te horen dat ie 'geslaagd' is voor de eerste testen! 't zal idd afhangen van mensen die bereid zijn om een aankoop te doen met de onzekerheid van de kwaliteit op langere termijn. Maar goed... 2 jaar garantie klinkt goed! Warme cappuccino is trouwens zeker een pluspunt. In de wandelgangen begreep ik dat de machine ontwikkeld is door een team die bij Jura gewerkt hebben maar de overstap naar Severin gemaakt hebben. In hoeverre dit op waarheid berust of dat het iets over de kwaliteit zegt weet ik niet maar goed.

7
kingping schreef:Ik heb het apparaat in werking gezien bij de koffiediscounter Naarden.
Hier krijg je overigens twee jaar garantie op het apparaat.
Besef dat Koffiediscounter scherpe prijzen heeft, maar dat dit betekent dat je qua garantie minder kunt verwachten dan bij een gewone verkoper.

8
juraena7 schreef: Besef dat Koffiediscounter scherpe prijzen heeft, maar dat dit betekent dat je qua garantie minder kunt verwachten dan bij een gewone verkoper.
2 jaar is de wettelijke garantie waar elke verkoper zich ten minste aan zal moeten houden. Als dit minder is dan bij een 'gewone verkoper' (waarom is koffiediscounter geen 'gewone' verkoper?), is dit alleen omdat de gewone verkoper uit coulance meer biedt.

Een scherpere prijs betekent absoluut niet automatisch dat de service minder wordt of dat de garantietermijn korter wordt.

9
Koffiediscounter.nl is geen officieel leverancier van Jura en Severin.
Je krijgt dus geen fabrieksgarantie van deze fabrikanten.

KD zegt deze garantie over te nemen, maar in de praktijk ligt dit toch iets anders. Het klopt dat je wettelijke garantie hebt, maar recht hebben en je recht krijgen is soms wat anders.

Ik stel voor dat we in dit topic niet verder uitwijden over KD, daar heeft de TS ook niets aan. Indien nodig kan ik per pb nog wel een en ander toelichten.

10
juraena7 schreef:Koffiediscounter.nl is geen officieel leverancier van Jura en Severin.
Je krijgt dus geen fabrieksgarantie van deze fabrikanten.

KD zegt deze garantie over te nemen, maar in de praktijk ligt dit toch iets anders. Het klopt dat je wettelijke garantie hebt, maar recht hebben en je recht krijgen is soms wat anders.

Ik stel voor dat we in dit topic niet verder uitwijden over KD, daar heeft de TS ook niets aan. Indien nodig kan ik per pb nog wel een en ander toelichten.
Misschien kan je jezelf even voorstellen in het daarvoor bestemde subforum? Ik wil niet achterdochtig overkomen, maar als jij belangen zou hebben bij het melden van dergelijke informatie, is het wel zo eerlijk dat ook te vermelden :)

Verder ben ik wel geïnteresseerd in informatie betreffende de service en garantieafhandeling van koffie(web)winkels. Indien nodig zal ik het topic afsplitsen, dan kunnen ook latere gebruikers het gemakkelijk terugvinden.

Je recht hebben en je recht krijgen is weliswaar iets anders, als ze wettelijke garantie weigeren en je het correct aanpakt, sta je gewoon sterk. Heb je praktijkervaring met (geweigerde) garantie bij KD?

Ik lees hier dat de fabrieksgarantie van Jura 25 maanden is (dus: één maand meer dan wettelijk verplicht; heeft een koper dus vrijwel niets aan).