Re: Stillere vibratiepomp?

71
Heb je je Giotto dan ook van een rotatiepomp voorzien, of heb je toch een stillere vibratiepomp kunnen vinden?

Wat betreft de demping van de kast: heb inderdaad ook van de autobranche-demping gelezen. Dat zou goed moeten voldoen, maar is ook weer niet echt goedkoop (€40?)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

73
Ik heb de Giotto voorzien van dezelfde ULKA die er standaard ook in zit. Ik was nu voor drie tientjes klaar, waarbij ik alle oorspronkelijke montagepunten kon gebruiken. Vervangen van de pomp was nu een klusje van ongeveer 30 minuten, waarvan nog de meeste tijd voor het verwijderen en weer ombouwen van de behuizing. Ik heb nog even naar aanleidng van de verhalen hier op het forum de Invensys overwogen, maar heb nu even voor de snelle makkelijke oplossing gekozen. Ben vooral verrast door het enorme verschil in geluidsniveau tussen de oude en nieuwe pomp. Geeft ook aan hoe hard de oude aan vervanging toe was.
@3aan: Ik zie dat ze voor 19 euro al een pakketje van 2 Dynamat matjes verkopen. Als ik zeker weet dat ik de machine daarmee stil krijg en houdt is het me dat wel waard. Heb jij ervaring met die Dynamat folies?
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

74
Ja in mijn vorige VW bus heb ik het op de bodem van de laadruimte geplakt, dat was wel een heel werk, je moet namelijk bij zoiets alle contouren volgen en daarbovenop nog een warmte isolerende laag geplakt, alleen de Dynamat gaf al een gigantische geluidsreductie, wij rijden meestal leeg en dan galmt het nogal snel in zo'n tuut, alleen ik was niet voor 2 tientjes klaar, eerder vierhonderd! :(

Ook de zijwanden had ik geplakt met de gewone matten het dak met weer een andere soort, dat kon nogal warm worden van de zonnestraling, was dus met een extra sterke kleeflaag.
Ik zie dat ze voor 19 euro al een pakketje van 2 Dynamat matjes verkopen. Als ik zeker weet dat ik de machine daarmee stil krijg en houdt is het me dat wel waard.
Tja wat is zekerheid, het leven kent maar 1 zekerheid, het is eindig. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

75
@3aan: Naar aanleiding van jouw tip ben ik nog wat verder gaan googlen; Vibraflex is ook heel interessant materiaal:
http://www.noisecontrol.nl/media/newmed ... 0.1.1).pdf
Kortdurend hittebesteding tot 160 graden, langdurig tot 100 graden, en met een aluminium toplaag En voor twee tientjes heb je een vierkante meter waarmee je 2 of drie machines kunt isoleren.
Laatst gewijzigd door beekschooten op wo 04 apr 2012, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

77
Deze link zal beter werken;

http://www.noisecontrol.nl/media/newmed ... 0.1.1).pdf

Die duurdere platen zijn wel een stuk makkelijker te verwerken ;)
Maar je hebt me wel op het goede spoor gezet voor de Isolatie van m'n huidige Transporter,
ik ga die site even goed doorspitten en eens zien wat ze voor oplossingen bieden.

78
Er zitten bitumen in dat materiaal hè? Dat is waarschijnlijk minder geschikt voor een levensmiddelen omgeving.

Binnenkort komt er iets dat wèl geschikt is. Nog even wachten.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

79
De bitumen komen niet in contact met de levensmiddelen, als jij een aanrecht hebt met ingebouwde metalen spoelbak, daar zit ook bitumen aan verwerkt, aan de onderkant valwater ;) demping.

Kan echt geen kwaad hoor!

80
Ik snap je gedachte, maar wellicht gebruiken ze daar toch iets anders dan waarvan Vibraflex is gemaakt. Info komt van de fabrikant zelf.