Kan iemand me wat vertellen over de kwaliteit van Quamar.
Zit toch stiekem naar andere maler te kijken.
Heb de Bezzera nu gezien, niet echt mooi, en maakt ook best veel lawaai.
Re: Quamar M80E
3Klontert nogal.2PdB schreef:Kan iemand me wat vertellen over de kwaliteit van Quamar.
Zit toch stiekem naar andere maler te kijken.
Heb de Bezzera nu gezien, niet echt mooi, en maakt ook best veel lawaai.
4de macap m2 is ook een prima ding...niet te groot en opvallend stil...ding zit stevig in elkaar...ondanks relatief kleine schijven prima maalgoed...klontert voor een directmaler met vlakke schijven opvallend weinig...voor 269 euro een prijspakker...
quamar schijnt zelfs bij de malabar niet of nauwelijks te sproeien...maar klontert wel behoorlijk...of dat invloed heeft op de smaak betwijfel ik...
quamar schijnt zelfs bij de malabar niet of nauwelijks te sproeien...maar klontert wel behoorlijk...of dat invloed heeft op de smaak betwijfel ik...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
5M2 klontert volens mij zelfs veel minder .Lijkt mij een goed malertje voor een zeer leuke prijs.De koffie uit de M2 smaakte i.i.g uitstekend.
6De M2 heb ik ook gezien, bij casa barista zeiden ze ook dat die beter is dan de 005.
Ik denk toch dat ik dan voor de M4 gaat.
Ik wil er in de toekomst toch 2 hebben aangezien ik zelf veel decafé drink.
Is het misschien handig om voor de gasten ook een andere koffie te kunnen serveren.
Ik denk toch dat ik dan voor de M4 gaat.
Ik wil er in de toekomst toch 2 hebben aangezien ik zelf veel decafé drink.
Is het misschien handig om voor de gasten ook een andere koffie te kunnen serveren.
7Daar ben ik het helemaal niet mee eens!
De macap is wel iets steviger gebouwd, maar het maalsel van de bezzera is minstens zo goed en wat mij betreft nog een fractie beter. Bovendien Klontert deze vrijwel niet.
Zie mijn vergelijkende test op TB.
Vraag me wel serieus af waarom je nog een m4 zou kopen nu de m2 er is, tenzij het de m4d betreft en je voor de timer gaat...groter is niet perse beter...
Wil je perse een zwaardere motor en iets grotere schijven heb ik een voorkeur voor de compak k3 boven de m4.
De macap is wel iets steviger gebouwd, maar het maalsel van de bezzera is minstens zo goed en wat mij betreft nog een fractie beter. Bovendien Klontert deze vrijwel niet.
Zie mijn vergelijkende test op TB.
Vraag me wel serieus af waarom je nog een m4 zou kopen nu de m2 er is, tenzij het de m4d betreft en je voor de timer gaat...groter is niet perse beter...
Wil je perse een zwaardere motor en iets grotere schijven heb ik een voorkeur voor de compak k3 boven de m4.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
8Klonteren wordt al snel geroepen. In het geval van de quamar zijn de klontjes geen probleem.
Is de 6th wave aan het voorbereiden
9Zijn ook geen klonten.Meer brokken .Of brokstukken.Puin.Nauti schreef:Klonteren wordt al snel geroepen. In het geval van de quamar zijn de klontjes geen probleem.
10In mijn ervaring zijn die geen probleem met deze maler, ze beinvloeden de extractie niet negatief.
Daarnaast in het algemeen, als je niet teveel doseert dan zijn klonten niet zo een groot probleem.
Daarnaast in het algemeen, als je niet teveel doseert dan zijn klonten niet zo een groot probleem.
Is de 6th wave aan het voorbereiden