Op die site staat ook:
"JURA verleent dus géén fabrieksgarantie op apparaten die niet bij een hiervoor geautoriseerde dealer zijn aangeschaft."
KD is geen geautoriseerde dealer, dus voor garantie kan je niet op Jura Nederland terugvallen.
Goed punt met betrekking tot het netjes voorstellen, ga ik binnenkort doen en misschien dat ik dan ook wel een ander draadje open.
Re: Severin S2
12Nee, het punt is dus juist dat de fabrieksgarantie niets toevoegt aan de wettelijke garantie die KD zelf moet regelen. Er is dus geen toegevoegde waarde van het hebben van fabrieksgarantie. De garantie moet verleend worden door de verkoper, en niet door de fabriek - daar heb je als consument niets mee te maken.juraena7 schreef:Op die site staat ook:
"JURA verleent dus géén fabrieksgarantie op apparaten die niet bij een hiervoor geautoriseerde dealer zijn aangeschaft."
KD is geen geautoriseerde dealer, dus voor garantie kan je niet op Jura Nederland terugvallen.
13SteefM:
je hebt in theorie gelijk, bij een goede verkoper zal je als klant ook niet merken of iets onder fabrieksgarantie valt of niet.
Echter, als een reparatie onder fabrieksgarantie valt (voor wat voor product dan ook) dan kost het de verkoper weinig tot geen tijd/moeite/geld en is het voor jou als klant allemaal een stuk makkelijker.
Daarnaast kan je als de verkoper failliet gaat ook een beroep doen op fabrieksgarantie via een andere verkoper.
je hebt in theorie gelijk, bij een goede verkoper zal je als klant ook niet merken of iets onder fabrieksgarantie valt of niet.
Echter, als een reparatie onder fabrieksgarantie valt (voor wat voor product dan ook) dan kost het de verkoper weinig tot geen tijd/moeite/geld en is het voor jou als klant allemaal een stuk makkelijker.
Daarnaast kan je als de verkoper failliet gaat ook een beroep doen op fabrieksgarantie via een andere verkoper.
14De Severin S2 is een heel fraaie machine met werkelijk alle one touch mogelijkheden er op en er aan.
Het voordeel van deze machine is juist, dat de zetgroep er uit gehaald kan worden om schoon te spoelen.
Het verbruik qua koffiebonen is veel minder door de kleine zetgroep in deze machine. Meer koffiegenot met minder bonen.
Het melkschuimsysteem werkt geweldig!
Het appraat maakt waar wat het beloofd.
Het voordeel van deze machine is juist, dat de zetgroep er uit gehaald kan worden om schoon te spoelen.
Het verbruik qua koffiebonen is veel minder door de kleine zetgroep in deze machine. Meer koffiegenot met minder bonen.
Het melkschuimsysteem werkt geweldig!
Het appraat maakt waar wat het beloofd.
15De "espresso" lijkt op Senseo.zal ook wel zo smaken.Kom net uit Duitsland en daar heb je van die Blokker achtige winkels.Maar dan goedkoper.Staat vol met Severin produkten.Handmixers,frituren,staafmixers,etc.Allemaal in de 25 euro klasse.niels_haak schreef:Beste Kingping,
bedankt voor je reactie! Ik hoorde dr laatst op een beurs over en had em al even op internet opgezocht... maar goed een mooie website met sterke marketing maakt nog geen kwalitatieve machine
Maar goed om te horen dat ie 'geslaagd' is voor de eerste testen! 't zal idd afhangen van mensen die bereid zijn om een aankoop te doen met de onzekerheid van de kwaliteit op langere termijn. Maar goed... 2 jaar garantie klinkt goed! Warme cappuccino is trouwens zeker een pluspunt. In de wandelgangen begreep ik dat de machine ontwikkeld is door een team die bij Jura gewerkt hebben maar de overstap naar Severin gemaakt hebben. In hoeverre dit op waarheid berust of dat het iets over de kwaliteit zegt weet ik niet maar goed.
Hier staat wat ze zoal maken.
http://www.vergelijk.nl/q/severin?gclid ... fAod4HoyyQ
16Schijnt dat Severin inderdaad van de goedkope(re) keukenapparaten bekend is. Tegenwoordig schijnen ze echter kwalitatief hoogstaande apparaten te maken. De S2 espressomachine van Severin wordt wel vergeleken met de Jura apparaten, echter is de prijs ongeveer de helft. Zelf nog geen ervaringen mee maar qua design vind ik ze erg mooi
17Ik heb er net 1 besteld voor op kantoor. Ben erg benieuwd! Severin schijnt de zetgroep erg vernieuwend gemaakt te hebben. Een volautomaat voor een lage prijs (599).. Niet gek..
Ook koffie discounter is er erg te spreken over.
Gelukkig hebben we de ontkalkingstabletten en reinigingstabletten al in het assortiment
Gelukkig hebben we de ontkalkingstabletten en reinigingstabletten al in het assortiment
18Ik heb nog geen machine op de site gevonden waarover ze niet uitermate enthousiast zijn. Dus als dat de doorslaggevende factor is geweest zou het nog wel eens kunnen tegenvallen.Eccellente schreef:
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
19Hé, heb dit draadje gemist, lees nu pas het bovenstaande. En dat komt nogal vreemd op me over. Wat doen we moeilijk over dosering: neem gewoon een kleiner filter, dan krijg je net zulke lekkere koffie, met minder maalsel! .Het verbruik qua koffiebonen is veel minder door de kleine zetgroep in deze machine. Meer koffiegenot met minder bonen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder