Hallo beste forumleden,
Ik ben gisteren in het bezit gekomen van een WMF Cafemat, + dat apparaat ernaast. (Kan iemand me de juiste term influisteren?)
http://i691.photobucket.com/albums/vv27 ... Medium.jpg
In dezer tijd van recessie en bezuinigingen moeten we roeien met de riemen die we hebben, in de kunst/cultuursector , en daarom wil ik deze machine aan de praat proberen te krijgen.
Wat ik weet:
- Het snoer(5 aderig krachtstroom) is afgeknipt ergens in de machine.
- Werkelijk óveral ligt losse koffie in. Deze machine heeft geen maler, er moet dus gemalen koffie in. Ik gok dat het gewoon veel morsen is geweest, en dat ie daarom zo vol ligt. Ook de reis naar huis zal hem niet goed gedaan hebben, daar de reservoirs nog helemaal vol zaten.
Gisteravond heb ik hem deels uit elkaar gedraaid. De reservoirs + motoren zijn eruit en leeg.
Verder wil ik de 'zetgroep' uit elkaar, het deel waar het water met koffie in contact komt. Ik weet niet of dat in deze machine ook deze naam mag dragen.
Alles kan wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Iemand tips voor het schoonmaken van een plakkerige koffie laag? Of andere tips? Ik hoor het graag!
Dank alvast
Re: Een eenzame WMF, wat kunnen we er nog mee?
2Schoonmaken kun je Cafiza of soortgelijk voor gebruiken, verkrijgbaar bij koffiespeciaalzaak. Het apparaat ernaast lijkt me om melk op te schuimen.
www.servicecenter.wmf.de <-- ligt er nu uit, maar misschien staat er wat nuttigs.
www.servicecenter.wmf.de <-- ligt er nu uit, maar misschien staat er wat nuttigs.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
3Naar zo'n linkje was ik al op zoek, maar die had ik zo snel niet gevonden, dank!
Dat reinigingsmiddel ga ik eens proberen.
Dat reinigingsmiddel ga ik eens proberen.
4removed
Laatst gewijzigd door Heinrich op zo 10 jun 2012, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Because it's got ' Electrolytes ' !
5De kabel was wel diep intern afgeknipt, ze hebben hem eerst open gedraaid dan ofzo.
Ik ga even kijken wat ik zou kunnen meten, geen idee zover
Eerst maar eens wat verder uit elkaar.
Ik ga even kijken wat ik zou kunnen meten, geen idee zover
Eerst maar eens wat verder uit elkaar.
6removed
Laatst gewijzigd door Heinrich op zo 10 jun 2012, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Because it's got ' Electrolytes ' !
7Daar kan ik wel bij. Morgenochtend ben ik thuis, dan zal ik dat als eerste proberen.