Monsooned Malabar

1
Afgesplitst van: http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... 4&start=10
Spironski schreef:
Misschien leuk om is een aparte topic te openen over brandprofielen met de Gene. Even ervaringen uitwisselen.
Dat lijkt me een goed idee. Het topic dreigt nu gehyjackt te worden door Monsooned Malabar (dat is een zin met erg veel jargon :lol: ).
Ja sorry :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Re: M'n laatste aanwinst

2
Erik82 schreef:De Malabar droog ik zelf 10 minuten. 6 minuten op 150C en dan nog 4 minuten op 175C en dan richting de 225C om na ongeveer 17:30 klaar te zijn met eerste krak beginnnend op zo'n 13:00 minuten. Laatst een keer 6 minuten drogen en dat smaakte aanzienlijk minder goed.
Bedoel je nu 6 minuten vanaf koude start op 150, of echt 6 minuten als de temp.150 is?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

3
Ik beginnen pas te rekenen als de Gene geheel op temp is (150C en ongeveer 5 minuten leeg draaien). Dus eerst 5 minuten voorverwarmen, dan bonen erin en dan 6 minuten 150C en 4 minuten 175C. Daarna 225C en afmaken naar wens van branding.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

4
Erik82 schreef:Ik beginnen pas te rekenen als de Gene geheel op temp is (150C en ongeveer 5 minuten leeg draaien). Dus eerst 5 minuten voorverwarmen, dan bonen erin en dan 6 minuten 150C en 4 minuten 175C. Daarna 225C en afmaken naar wens van branding.
OK, zal ik doen straks.