Inspire - Breda.

1
Nieuw in Breda vlak bij de Grote markt heeft Addie Rovers zijn Inspire Coffee Company geopend. Ik was er een week of drie terug op bezoek. Aardige mensen, leuk interieur en uitstekende koffie. Er komen wisselende koffiesoorten in (en uit) de molen. En natuurlijk is Addie trots op z’n drie groep “Marzocco Linea” met ingebouwde Quooker. Ga eens bij hem kijken en laat even weten wat je er van vind. Ik wens hem heel veel succes.
Laatst gewijzigd door karel op ma 22 dec 2008, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]

Re: Inspire - Breda.

6
Natuurlijk werken we met verse melk! :D De quooker is ook niet echt te zien op een volledige foto van de machine. Het is een extra uitgang tussen de 2e en 3e groep in. Zal er eens een close up van maken en op mijn site of blog plaatsen.

8
Een Quooker (R) is een waterkoker die continue kokend water levert uit een tapkraan. De meeste espressomachines gaan sputteren als ze grote hoeveelheden kokend water moeten leveren, zelfs een Mistral heeft daar moeite mee. Tevens staat de kwaliteit van het water uit een Quooker hoger aangeschreven.

10
Ik ben er geweest. Ik moet toegeven dat ik dacht dat het een franchiseonderneming was van CoffeeCompany, want er staat "coffeecompany" op de gevel. Dus ik probeerde heel vrolijk met mijn coffeecompany strippenkaart te betalen. Maar die vlieger ging niet op. Nu we toch aan het vergelijken zijn, ik vond Inspire fijner om te zijn dan de CoffeeCompany in Delft. Het baristameisje was knapper, het was iets lichter en vrolijker binnen en je kon gewoon zien wat ze aan het doen waren aan de grote glimmende driegroep La Marzocco Linea en de 3 (lungo, gewoon, espresso van de week) molens. Ook lagen er een paar open jute zakken met gebrande bonen die te koop waren. Weet niet of het vers was ofzo, ook niet gevraagd, maar het rook wel lekker. En ze noemden een dubbele espresso gewoon een dubbele espresso ipv. een 'medium', wat ze bij CC wel doen en mij mateloos irriteert. Alles zag er tiptop schoon en in orde uit. Oma, die mee was vroeg een cappuccino en een brownie, en ik vroeg naar de espresso van de week met een brownie. Het baristameisje wist gelijk te zeggen wat de espresso van de week was (iets Brazilie, vergeten wat), zonder spieken. De espresso werd geserveerd in een tulpvormig kopje, met een redelijk dikke wand. Merk weet ik niet. De espresso zelf was ik aangenaam over verrast, je proefde echt een specifiek smaakje eraan in plaats van standaard 'espressosmaak'. Specifiek kan ik niet zijn, want ik had daarvoor net een hap van mijn brownie op (ja, dom ik weet het). Oma vond haar cappuccino erg lekker, net als haar brownie, waar ik het mee eens was.

Kortom, een aanrader.
Er schuin tegenover zit een DE koffie&kado waar ze een KvdW Mirage hebben, maar daar wil je echt niet zijn omdat er hele tijd mensen langslopen om achterin de winkel zegeltjes in te leveren.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit