Re: Bezzera hevelmachine

31
hansC+ schreef:
Heel leuk deze beide foto's.
Degene van mij gaat er aals het ware tussen zitten, de snuit zal verdwijnen, maar de kastdelen (aan de voorkant korter gemaakt) blijven, zullen ook gepowdercoat worden (ben nog niet uit over welke kleuren precies), ik denk mbt het aanzicht dus meer "body" dan de rechter-foto, minder dan de linker.
De kleuren van die van @3aan stralen je wel tegemoet, hoewel ik zelf toch aan iets donkerder tinten denk...
Alleen de bovenste hoef je maar in te korten en een mooie rand erin te laten lassen en het bovendek verder aan te passen ( nou ja alleen maar :( )
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

32
Ik vermoed dat er een misverstand is ontstaan door het creatieve 'snuit' verhaal van Frans.
Als de hevelgroep niet meer door het frame ondersteund word, dan hangt het volle gewicht aan de boiler/ophanging. Dan kan ik me idd goed voorstellen, dat je teveel kracht op die ophanging overbrengt.

Jouw snuit verhaal kan ik dus even niet volgen.

33
Zoals je op de onderstaande foto's kan zien is er van enige ondersteuning door de "snuit" geen sprake ;)

Het chassis is geheel dragend voor de gehele constructie, het afkappen van de bovenkant heeft alleen heel wat cosmetische aanpassingen nodig om dat weer een samenhangend geheel te laten vormen, dit geheel kon ik in de RVS uitvoering niet terugvinden, was een beetje slordig uitgevoerd o.a. die vieze schroeven aan de zijkant, terwijl ik hem op deze foto nog op z'n voordeligst er uit vind zien 8-)

Je kan wel zien dat dit die de verbouwing ondergaan en reeds ondergaan hebben wat oudere types zijn, kijk maar naar de Driptray op de geel/rode die is een stuk groter en zou beter passen bij de verbouwing, vooral in de breedte voegt die nog wat toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.