Hallo koffiepraat leden!
Wilde graag wat kwijt over mijn Dolce Gusto ervaringen.
Heb het apparaat sinds een maand en ben zeer tevreden. Senseo is inmiddels verwijderd uit de keuken De cupjes bestel ik gewoon, lekker makkelijk via internet en worden 2 dagen later op mn werkadres geleverd. Heb tot nu toe 2 bestellingen gedaan en ging gesmeerd!
Kwaliteit: de kwaliteit van de koffie is goed. Volle, romige smaak en vers (verser dan de senseo koffie, die vaak minder van smaak werd als het pak langer dan 3 dagen open in de kast lag). Door de cupjes blijft de smaak behouden en de koffie vers. De melkkwaliteit(uit de witte cupjes) is prima. Smaak is goed en vol en zorgt voor een heerlijke latte of cappucino! ook het apparaat zelf is stevig en van goede kwaliteit. Kwaliteit van het apparaat is goed, sterk.
Gebruiksgemak: De DG is makkelijk te bedienen. Heb met de senseo wel eens ongelukjes gehad waarbij de pad scheef zat en de koffie over mn aanrechtblad liep, bij de DG is dit gelukkig niet mogelijk. Aangezien je de toestroom van heet water zelf kan bedienen kan je ook zelf bepalen hoe sterk je je regular koffie of latte wil. Het apparaat is ook makkelijk schoon te houden en het water makkelijk te verversen. Wat ook prettig is is het waterreservoir waardoor je duidelijk kan zien hoeveel water er nog in het apparaat zit. Cupjes zijn makkelijk te plaatsen en verwerken.
Vergelijk met Senseo Latte Select: Mijn moeder heeft de Senseo Latte Select dus heb even een analyse gemaakt van beide apparaten en ben tot de volgende conclusie gekomen; gebruiksgemak van DG is stukken beter dan Senseo Latte Select. Je moet melk in huis hebben, precies weten hoeveel je in het apparaat gooit (dit is vaak teveel waardoor er veel melk verspild wordt) en het apparaat spuit de melk alle kanten op wat vaak een rommelig effect geeft in het glas. Verder blijft het feit dat de koffie niet vers is als het pak open ligt. De DG is vers, melk is precies genoeg, apparaat doseert netjes en zorgvuldig en smaak is perfect! Voordeel is ook dat je heerlijke cappuccino/latte/koffie kan maken met een vleugje chococcino...heerlijke smaak en zo gepiept! Daarnaast kijk ik nu al uit naar de ice coffees die in het voorjaar uitkomen, een andere optie die de Senseo NIET heeft !
Design: Ik heb de zilveren versie en die past precies bij mn keuken Het apparaat ziet er hip, professioneel, degelijk en mooi uit. Heb al veel leuke reacties gehad op mijn nieuwe aanwinst
Kosten:: Vergeleken met de nespresso zijn de kosten van de DG een stuk lager. Senseo is wel goedkoper maar ik vind dat de senseo koffie absoluut NIET kan tippen aan de Dolce Gusto Kwaliteit en handigheid. Prijs-kwaliteit verhouding van de DG is goed. Ik geniet van mn latte's en cappu's en vind dat wel de €0,28 per cupje (incl melk + koffie) waard. Plus dat ik naast mijn koffie geen pakken melk hoef in te slaan en hoef weg te gooien
Re: Mijn ervaringen met de DOLCE GUSTO
2Hmm... advertorial?
Wel erg opzichtig en weinig kritisch om alleen maar pluspunten van het apparaatje te vermelden. Ik heb 'm nog niet getest, maar ik ben erg sceptisch. Vooral de melk uit cupjes doet mij bij voorbaat huiveren. Tot nu toe ben ik nog geen gemaksapparaat tegengekomen dat het haalt bij een echte espressomachine.
Qua positionering wel dom van de fabrikant/importeur/verkoper om 'm met dit stukje te plaatsen op het niveau van Senseo. Want dat is immers geen espresso, dus trek die vergelijking ook niet.
Enfin... binnenkort maar eens even ergens testen, maar dan zorg ik wel dat ik een flesje water bij me heb om na te spoelen!
Toegevoegd:
Hier loopt ook een draadje over de Dolce Gusto...
Wel erg opzichtig en weinig kritisch om alleen maar pluspunten van het apparaatje te vermelden. Ik heb 'm nog niet getest, maar ik ben erg sceptisch. Vooral de melk uit cupjes doet mij bij voorbaat huiveren. Tot nu toe ben ik nog geen gemaksapparaat tegengekomen dat het haalt bij een echte espressomachine.
Qua positionering wel dom van de fabrikant/importeur/verkoper om 'm met dit stukje te plaatsen op het niveau van Senseo. Want dat is immers geen espresso, dus trek die vergelijking ook niet.
Enfin... binnenkort maar eens even ergens testen, maar dan zorg ik wel dat ik een flesje water bij me heb om na te spoelen!
Toegevoegd:
Hier loopt ook een draadje over de Dolce Gusto...
3Nee, zeker geen advertorial. Ik werk niet in de koffiebranche, geen ambities ook in die richting .
Opzichtig en kritisch om alleen pluspunten te vermelden; ben ik het niet mee eens. Ik vind het een prettig apparaat en vergelijk het met de senseo omdat ik die tot op heden gebruikte. Beetje moeilijk om met bijvoorbeeld nespresso te vergelijken als ik niet weet hoe die werkt/smaakt... toch?
Vind het juist opzichtig en over-kritisch om te schrijven dat je sceptisch bent en huivert van de melkcupjes terwijl je nog nooit de DG gebruikt of de koffie geproeft hebt!!!
Verder geef je aan dat je geen gemaksapparaat tegengekomen bent dat het haalt bij een echte espressomachine... tja...dat vind ik weer geen eerlijke vergelijking. Dat is appels met peren vergelijken. De Dolce Gusto is een prima apparaat, goed hanteerbaar en prima koffie voor een redelijke prijs. Niet te vergelijken met een ouderwets, origineel espresso-apparaat, dat ben ik met je eens, maar die vergelijking die je maakt is tegenstrijdig.
Wat betreft je senseo/fabrikant vergelijking: ik ben geen fabrikant/verkoper/importeur dus weet ook niet waar dit soort berichten "officieel" behoren.... sorry dat ik dit niet heb opgemerkt en zo dom ben geweest om het foutief te plaatsen... dat krijg je als je in de uitzendbranche werkt he
Bij deze nodig ik je uit om bij mij te komen testen... kan je meteen spoelen met kraanwater als je daaraan behoefte hebt (geniet ik intussen door van mn latte macchiato, ok?!) en kunnen we samen verder discussieren over dit fijne onderwerp
Hier loopt ook een draadje over de Dolce Gusto
Opzichtig en kritisch om alleen pluspunten te vermelden; ben ik het niet mee eens. Ik vind het een prettig apparaat en vergelijk het met de senseo omdat ik die tot op heden gebruikte. Beetje moeilijk om met bijvoorbeeld nespresso te vergelijken als ik niet weet hoe die werkt/smaakt... toch?
Vind het juist opzichtig en over-kritisch om te schrijven dat je sceptisch bent en huivert van de melkcupjes terwijl je nog nooit de DG gebruikt of de koffie geproeft hebt!!!
Verder geef je aan dat je geen gemaksapparaat tegengekomen bent dat het haalt bij een echte espressomachine... tja...dat vind ik weer geen eerlijke vergelijking. Dat is appels met peren vergelijken. De Dolce Gusto is een prima apparaat, goed hanteerbaar en prima koffie voor een redelijke prijs. Niet te vergelijken met een ouderwets, origineel espresso-apparaat, dat ben ik met je eens, maar die vergelijking die je maakt is tegenstrijdig.
Wat betreft je senseo/fabrikant vergelijking: ik ben geen fabrikant/verkoper/importeur dus weet ook niet waar dit soort berichten "officieel" behoren.... sorry dat ik dit niet heb opgemerkt en zo dom ben geweest om het foutief te plaatsen... dat krijg je als je in de uitzendbranche werkt he
Bij deze nodig ik je uit om bij mij te komen testen... kan je meteen spoelen met kraanwater als je daaraan behoefte hebt (geniet ik intussen door van mn latte macchiato, ok?!) en kunnen we samen verder discussieren over dit fijne onderwerp
4Natuurlijk ben ik kritisch, we hebben het hier over mijn passie en m'n werk. En mijn scepsis is ook niet onterecht, als je eens wist hoeveel verkopers hun producten zitten te pluggen op internetforums...
Gelukkig heb je het antwoord in je reactie zelf al gegeven: De kwaliteit van de koffie van een gemaksapparaat is niet te vergelijken met die van échte espressomachine. Maar dat is wel de vergelijking die veel fabrikanten maken en het gevoel dat ze bij de consument willen neerleggen: met dit appaaraat X haalt u dezelfde kwaliteit in huis als die u krijgt uit een echte espressomachine. Op de website van de DG staat bijvoorbeeld 'De beste smaak van de beste bonen'. Dat is gewoon een onjuiste bewering, sterker nog: een leugen.
Enfin, voor ik aan dit ding verdere woorden vuil maak zal ik eens gaan proeven. Hij zal vast wel bij een elekroboer in de stad gedemonstreerd worden...
Gelukkig heb je het antwoord in je reactie zelf al gegeven: De kwaliteit van de koffie van een gemaksapparaat is niet te vergelijken met die van échte espressomachine. Maar dat is wel de vergelijking die veel fabrikanten maken en het gevoel dat ze bij de consument willen neerleggen: met dit appaaraat X haalt u dezelfde kwaliteit in huis als die u krijgt uit een echte espressomachine. Op de website van de DG staat bijvoorbeeld 'De beste smaak van de beste bonen'. Dat is gewoon een onjuiste bewering, sterker nog: een leugen.
Enfin, voor ik aan dit ding verdere woorden vuil maak zal ik eens gaan proeven. Hij zal vast wel bij een elekroboer in de stad gedemonstreerd worden...
5Ik heb nu sinds een dagje ook de Dolce Gusto, me vriendin vond de reclame zoo leuk dat ze hem moest hebben en daar zitten we dan met een toch wel onbekende Dolce Gusto. Mijn gezicht stond werkelijk op wat moet ik hier nou weer mee. Ik heb nu al 2 cappuccino’s getapt en ze zijn erg lekker moet ik bekennen, aan de echte verse cappuccino tipt hij nog niet (maar doet aardig ze best). Ik was altijd wel tevreden over me senseo'tje, maar als ik de vergelijking moet maken zoals Fleuro dat deed hebben we volgens mij een potentieel sterk product te maken (want bijna niemand neemt meer de tijd om echte verse koffie te zetten in deze haast maatschappij). Zoals al door eerdere is opgemerkt is de Dolce Gusto wel iets duurder i.v.m de Senseo, maar dit heb ik er zeker voor over als ik naar de kwaliteit kijk die ik uit dit leuke apparaat terug krijgt.
6Ik denk dat hij dit gedacht had, aangezien je schrijfwijze zeer geschikt zou zijn voor ie branche... misschien in je database in de uitzendbranche eens rondkijken... , je hebt er wel talent voor, denk ik zofleuro schreef:Nee, zeker geen advertorial. Ik werk niet in de koffiebranche, geen ambities ook in die richting .
Cafes Castel en andere Spaanse producten in de Spaanse Winkel
7Inderdaad, qua stijl en opbouw klonk het erg als reclamemakerij...
8Ik begrijp de commotie wel enigszins maar kan garanderen dat ik niet in de koffiebranche werk en er zelfs nog nooit wat mee te maken heb gehad. En ja, na 10 jaar mijn branche kan je lekker schrijven, dat klopt, maar het is wel mijn waarheid die ik hierboven vermeld heb over mijn ervaringen met de Dolce Gusto. Ik ben er zeer tevreden mee en als koffie-leek vind ik dit de lekkerste koffie die ik uit een zogeheten gemaksapparaat (wist ook niet dat dit zo genoemd werd, ben niet anders gewend ) kan krijgen. Dus ik ga nu weer een lekker cappu'tje tappen (zoals koffieleut zo leuk omschrijft) en chillen met mn aanwinst
9Ik heb de NESCAFE Dolce Gusto gisteren in huis gehaald en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het is inderdaad nog geen ECHTE cappucino maar hey je kunt niet alles hebben. Ik heb zelf de rode versie gekocht en heb de senseo meteen weggedaan. maar goed eigenlijk kon ik mij best vinden in wat Fleuro zei
10Hmmm... hebben jij en fleuro aandelen Nestlé...?JessycaO schreef:Ik heb de NESCAFE Dolce Gusto gisteren in huis gehaald en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Het is inderdaad nog geen ECHTE cappucino maar hey je kunt niet alles hebben. Ik heb zelf de rode versie gekocht en heb de senseo meteen weggedaan. maar goed eigenlijk kon ik mij best vinden in wat Fleuro zei
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu