Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van twee espressomachines en nu wil ik de vaste wateraansluiting van de ene machine over zetten op de andere. Wie kan mij vertellen wat er allemaal nog meer overgezet moet worden en/of waar ik rekening mee moet houden? Kortom, is het enkel de wateraansluiting met magneetklep die overgezet kan worden of moet er meer gebeuren?
Op de machine met vaste wateraansluiting (bouwjr. 2006) zit op de boiler bijvoorbeeld een anti vacuümventiel. Op de machine uit 2008 ontbreekt deze en zit er enkel een koppeling met een afvoerslangetje op. Is dit vacuümventiel iets wat bij de vaste aansluiting hoort (en dus mee overgezet moet worden) of is dit bijvoorbeeld iets wat gewoon standaard op de oudere machine zit.
Het gaat hier om twee BFC machines.
Alvast bedankt.
Re: Ombouwen vaste wateraansluiting
2Misschien handig om te vermelden of het hier om 2 identieke bfc's gaat (op de vastwateraansluiting na dan) of dat het 2 verschillende types zijn?
Laatst gewijzigd door Thomaserati op wo 04 jul 2012, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
3Sorry...
Het zijn twee dezelfde machines.
De ene uit 2006 met vaste aansluiting.
Andere uit 2008 welke met de watertank werkt.
Het zijn twee dezelfde machines.
De ene uit 2006 met vaste aansluiting.
Andere uit 2008 welke met de watertank werkt.
4Kafko bellen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
5Misschien kunnen we de naam van het forum ipv van koffiepraat.nl kafkobellen.nl maken? 

Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton
6Ik had Peter al gevraagd of hij niet lid van ons forum wilde worden. Hadden we onze eigen espresso-dokter gehad. Maar dat wilde hij niet, vond het netter om anoniem te blijven. Of dat goed lukt betwijfel ik
.

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Ik heb het idee dat die al een reclamemaker heeftSpironski schreef:Ik had Peter al gevraagd of hij niet lid van ons forum wilde worden. Hadden we onze eigen espresso-dokter gehad. Maar dat wilde hij niet, vond het netter om anoniem te blijven. Of dat goed lukt betwijfel ik.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
91? Ik denk wel meer dan dat 

10Het ging er mij om dat hij ontzettend veel weet en hier goed zou kunnen helpen, maar hijzelf vond het teveel op sluikreclame lijken.
Nou ja, we weten hem toch wel te vinden...
Nou ja, we weten hem toch wel te vinden...