Re: Een schone PF

13
raymondv schreef:Omspoelen was vanmorgen idd voldoende, geurtje zit niet aan de PF
Voor de afsluiting gebruik ik Kukident ipv Steradent ;)
Zal wel om het even zijn, maar het allerbelangrijkste is of het voor jou werkte?
cremalover schreef:steradent maakt ook goede kleefpasta .Voor als je portafilter niet goed afsluit.
Het blijft ook een apart kind ook he? :lol:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

14
Mijn PF was iig schoon - normaliter gebruik ik espressoreiniger hiervoor die ik ook voor backflushen gebruik. Die is erg aan de prijs, zeker als je je PF iedere dag schoon wil hebben. Nu de espressoreiniger dus voor 1 x in de week backflushen en de bruistabletjes voor de PF.....

15
@3aan schreef:
raymondv schreef:Omspoelen was vanmorgen idd voldoende, geurtje zit niet aan de PF
Voor de afsluiting gebruik ik Kukident ipv Steradent ;)
Zal wel om het even zijn, maar het allerbelangrijkste is of het voor jou werkte?
cremalover schreef:steradent maakt ook goede kleefpasta .Voor als je portafilter niet goed afsluit.
Het blijft ook een apart kind ook he? :lol:
Over Dik Trom gesproken.Vorige zomer de hele serie weer gelezen.Was 40 jaar geleden.Nog steeds leuk. :mrgreen:

17
Er zijn ook filterhouders te krijgen met een keramische beschermlaag (niet in het filterbakje zelf). De koffieresten zetten niet af op de keramische beschermlaag en het filterbakje zelf is eenvoudig even schoon te maken. Regelmatig backflushen/schoonmaken is uitermate belangrijk voor het behoud van een goede smaak.
Speedster by KvdW, Vibiemme DoubleDomo Super PID, Macap M4D, SCACE thermo portafilter, No Nonsense Espresso – There is no such thing as strong coffee, only weak people

18
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewforum.php?f=17 Daar kan je jezelf even voorstellen en je zal je vergissen met keramische coating, wat dacht van teflon ;) Ook in die PF's van Kees is dat een optie.
Bericht door paulkoffie » ma 09 jul 2012, 09:23

Ja ik heb ze nu ook geprobeerd werkt perfect! Bovendien betaalde ik maar 1 euro voor 30 tabletten! Lekker schone pf dus weer.
Vanmorgen op de rommelmarkt had iemand drie potten met elk 250 tabletten van 2 gram koffie-aanslagreiniger van Pure professional staan, die waren dus voor Adriaan voor nog minder dan de gebitsreiniger, dertien euro voor alles, was het vroege opstaan weer beloond.

19
Maar zijn de uitloopjes van die gecoate pf's wel met Teflon gecoat? Volgens mij moet je daar toch weer met een ragertje aan de slag.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

20
Spironski schreef:Maar zijn de uitloopjes van die gecoate pf's wel met Teflon gecoat? Volgens mij moet je daar toch weer met een ragertje aan de slag.
Met de Steradent etc. oplossing gaat ook de uitloop prima schoon, ik blijf wel de Steradent etc. oplossing gebruiken de tabs die ik op de Kofferbakmarkt in Hoek van Holland heb gekocht ga ik meer voor het grote schoonmaakwerk gebruiken, voor in het geval ik weer een machine een grote onderhoudsbeurt ga geven.