Vandaag zag ik bij het schoonmaken van mijn Nivona 850 dat er donkere vleeken op het grijze font zitten. Het lijken spetters van vloeistof maar alleen willen ze er niet af. Iemand een idee waar dit door komt?
Op de foto's zijn ze minder goeed zivhtbaar dan in het echt, maar het geeft wel een beeld.
Re: Vlekken op Nivona 850
2Heb ik (nog) geen last van.
Misschien spetters van het reinigings programma ofzo? Lijkt me het enige wat agressief genoeg kan zijn om zoiets te veroorzaken, maar meestal worden het dan lichtere vlekken, met agressief spul
Misschien spetters van het reinigings programma ofzo? Lijkt me het enige wat agressief genoeg kan zijn om zoiets te veroorzaken, maar meestal worden het dan lichtere vlekken, met agressief spul
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
3Het zou inderdaad door de reinigingsvloeistof kunnen komen. Ik heb de machine pas ontkalkt en daarna zag ik de vlekken. Maar eens navragen bij de winkel.
4Ik heb op RVS wel eens gehad dat melk spetters van het opschuimen dit soort vlekken veroorzaken.
Als je dat niet meteen wegveegt krijg je het er nooit meer vanaf.
Als je dat niet meteen wegveegt krijg je het er nooit meer vanaf.
5Het lijkt net alsof er een Bescherm, cq Laklaag op je machine zit,
je foto's zijn niet echt duidelijk genoeg om dat te kunnen beoordelen.
Als dit het geval is kan je het wel schudden deze lagen zijn niet bedoelt om er met een agressieve stof tegenaan te gaan en is dan ook gelijk naar de gallemiezen.
je foto's zijn niet echt duidelijk genoeg om dat te kunnen beoordelen.
Als dit het geval is kan je het wel schudden deze lagen zijn niet bedoelt om er met een agressieve stof tegenaan te gaan en is dan ook gelijk naar de gallemiezen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
6Ik denk dat ik het inmiddels weet: het is de reinigingsvloeistof geweest. In de handleiding staat dat als er bij het reinigen spetters op de machine komen je die er gelijk moet afvegen.
Nou ja, voor de smaak maat het niet uit...
Nou ja, voor de smaak maat het niet uit...