Re: Nederlandse koffie webshops

71
Herr.ik. schreef:
Spironski schreef:
Herr.ik. schreef:Ik ga voor het proefpakketje espresso http://www.fascino-coffee.net/koffiebon ... efpakket-1

Maar zal nog wel even duren ;)
Boontjes blijven maar zo'n 2-3 weken na branding vers hè? Ik weet niet hoeveel koffie je drinkt , maar je kan ze goed invriezen .
Ja klopt ik vries het in. Smaken nog prima erna :)
Laatst ook mijn eerste bestelling gedaan bij Fascino en ik was positief verrast, erg lekker en voorlopig mijn vaste adresje.

72
Ik bestel al lange tijd bij Fascino, vrijwel maandelijks. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar zendingen het idee had dat niet alle koffies even vers waren. Ik heb nu bijvoorbeeld een Santa Julia, branddatum 04-07 (zou dus nu op zijn top moeten zijn), maar heb het idee dat 'ie al een maand oud is.

Ik bestel vaak twee vaste pakketjes en daarnaast nog wat overstock. De Santa Julia waar ik het nu over heb, was uit de overstock als ik me niet vergis. Dat zou niet moeten uitmaken: ze verkopen het als zijnde 'vers', en er staat een branddatum op die zou moeten kloppen.

Ik heb eerder altijd goede ervaringen gehad met Fascino en deze shop ook al vaak geprezen op dit forum. Daarom ben ik nu toch behoorlijk teleurgesteld - het is de tweede of derde keer dat ik het merk nu.

Komt dit jullie bekend voor? Of heb ik gewoon pech gehad de laatste paar zendingen..?

ps: niet álle koffies die ik heb besteld zijn oud hoor, de meeste zijn absoluut vers.

73
Overstock definitie van;
Engels; items left unsold and subject to reduction in price.

Kan dus makkelijk aan de datum producten zijn, en die op de verpakkingsdatum worden gelabeld,
Dat is als zichzelf respecterende zaak toch zonde om weg te gooien> :evil:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

74
Zou niet mogen in ieder geval:
Hoe dan ook, koffiebonen in onze overstock categorie zijn altijd 100% vers en krijgen net zo goed onze unieke versheidsgarantie en branddatumsticker mee
Als het niet vers is, moet je het niet als 'vers' verkopen. Overigens, zoals ik al zei: ik bestel er al jaren (ook overstock) en heb er eerder nooit problemen mee gehad.

75
SteefM schreef:Ik bestel al lange tijd bij Fascino, vrijwel maandelijks. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar zendingen het idee had dat niet alle koffies even vers waren. Ik heb nu bijvoorbeeld een Santa Julia, branddatum 04-07 (zou dus nu op zijn top moeten zijn), maar heb het idee dat 'ie al een maand oud is.

Ik bestel vaak twee vaste pakketjes en daarnaast nog wat overstock. De Santa Julia waar ik het nu over heb, was uit de overstock als ik me niet vergis. Dat zou niet moeten uitmaken: ze verkopen het als zijnde 'vers', en er staat een branddatum op die zou moeten kloppen.

Ik heb eerder altijd goede ervaringen gehad met Fascino en deze shop ook al vaak geprezen op dit forum. Daarom ben ik nu toch behoorlijk teleurgesteld - het is de tweede of derde keer dat ik het merk nu.

Komt dit jullie bekend voor? Of heb ik gewoon pech gehad de laatste paar zendingen..?

ps: niet álle koffies die ik heb besteld zijn oud hoor, de meeste zijn absoluut vers.
Heb je Fascino al benaderd met je probleem? Ben wel benieuwd naar hun reactie..

76
Nee, wilde eerst weten of iemand anders het herkende of niet. Als het echt toeval is en ik de enige ben in die zendingen, tsja, dan is het misschien niet netjes maar dan heb ik er wel begrip voor. Als andere mensen het herkennen, zou het ook structureel kunnen zijn, en dan vind ik het een kwalijke(re) zaak.

77
Ik zit net te kijken waar ik weer bonen ga bestellen en lees nu net dit over Fascino.
Nu ben ik nog niet zo heel erg ervaren maar ik had ook het idee dat niet alle bonen even vers waren de laatse keer ondanks dat de branddatum aangaf dat de bonen 3 dagen geleden gebrand zouden zijn.
Ik heb ook al bij Gebrand.nl besteld en die bonen waren volgens het etiket 1 dag oud.
Daar kreeg ik de eerste dag ook bijna geen water door op de "normale" maalstand.
Met die bonen moest ik echt vanaf de eerste dag de maler elke dag bijstellen, van grof naar steeds fijner.
Kon ook duidelijk proeven dat de bonen de eerste dagen nog echt té vers waren.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café