Kenners,
Ik heb een (waarschijnlijk) een probleem met de houder van mijn Gaggia machine. Ik zal foto's bijvoegen om mijn verhaal een stuk duidelijker te maken. Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste forum deel neerzet. Beheerders, voel je vrij om hem te verplaatsen.
Zoals je hierboven ziet zit de tuut van de houder scheef. Ik heb hem eens uit elkaar gehaald om hem schoon te maken maar tijdens het vastdraaien kwam ik erachter dat hij niet meer recht uit kwam zoals het altijd was.
Zoals hieronder:
Nu kan ik twee dingen doen. Zo laten zitten, het 'uiteinde' zit dan best wel los maar wel recht zoals hij geleverd werd. Of ik kan hem gewoon goed vastdraaien en verder gaan met het genieten van de koffie. Aangezien ik aanneem dat het geen bal verschil uit maakt voor de smaak o.i.d. heb ik het laatste dus gedaan.
Mensen die dit eerder hebben gehad? Bedankt i.i.g!
Re: Gaggia Classic
2Vastzetten met loctite will do the trick
Dus vloeibare pakking als je loctite niet kent
Dus vloeibare pakking als je loctite niet kent
I barista, do you?
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper
Izzo Alex Duetto - Macap M4 Digitaal - Compak K10 WBC -Xpressivo Barista tamper
3Bij een goede metaalwarenwinkel kun je vragen of ze een passende pakking ring voor je hebben of zoals
Sebastiaan al zijn met vloeibare pakking of loctite. Eventueel bij een bromfietswinkel een beetje bietsen?
Succes!
Sebastiaan al zijn met vloeibare pakking of loctite. Eventueel bij een bromfietswinkel een beetje bietsen?
Succes!
~~.~~~~~~~~~ ~ ~ ~
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
~~)~~~~
~~(~~
~~))~~
. c[_]
4Inderdaad, Loctite (R) is de oplossing. Overigens is die niet een Gaggia-specifiek probleem, maar kom je dit bij veel portafilters tegen. Naked portafilters hebben er geen last van...
5Nee, dan moet je je filterdrager ook niet schoonmaken, maar je hele keukenEspressotopia schreef:Naked portafilters hebben er geen last van...
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS
7Dan doe je dus iets echt niet goed! Ik heb zelden een spuiter hoor. Eigenlijk alleen als de koffie te oud is...arno schreef:Nee, dan moet je je filterdrager ook niet schoonmaken, maar je hele keukenEspressotopia schreef:Naked portafilters hebben er geen last van...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Dat weet ik, vandaar ook het ' ' erachter...Spironski schreef:Dan doe je dus iets echt niet goed! Ik heb zelden een spuiter hoor. Eigenlijk alleen als de koffie te oud is...arno schreef:Nee, dan moet je je filterdrager ook niet schoonmaken, maar je hele keukenEspressotopia schreef:Naked portafilters hebben er geen last van...
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
9Opgelost! Dankuwel.
Mooi dat je hier echt 'alle' vragen kunt stellen zonder achterlijke reacties te krijgen. Heerlijk! Ik wist niet dat dit soort fora nog bestonden.
Mooi dat je hier echt 'alle' vragen kunt stellen zonder achterlijke reacties te krijgen. Heerlijk! Ik wist niet dat dit soort fora nog bestonden.