Wil nog wat lekkers bestellen maar kan geen keuze maken, iemand een tip?
Ik zoek altijd naar het woord ZOET, en we persten het met de Strega
Re: Wat drink je nu?
562Heb je Indonesië Lintung Raja Batak van Fascino al gehad?
Die vind ik zoow lekker en eigenlijk iedereen die hem op heeft bij mij wel.
of ie echt zoet is weet ik niet maar hij heeft een heerlijke smaak.
Die vind ik zoow lekker en eigenlijk iedereen die hem op heeft bij mij wel.
of ie echt zoet is weet ik niet maar hij heeft een heerlijke smaak.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café
563Net even met gebrand.nl gebeld, was vermakelijk.
Ik vertelde dat ze zoveel keus hadden dat ik er niet uit kwam. Ik vind zoete koffie lekker vertelde ik. Dan moet je suiker in de espresso gooien. Ook chocolade vind ik altijd heerlijk, dan moet je er een stuk shocklade in gooien....... Misschien heeft ze ook wel gelijk. Ik kreeg meteen een korte cursus koffie smaken. Erg leuk! Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Zuid-Amerikaanse bonen. maar ik wil me altijd blijven verrassen/ontwikkelen met de bonen uit Afrika of het verre oosten.
Ik vertelde dat ze zoveel keus hadden dat ik er niet uit kwam. Ik vind zoete koffie lekker vertelde ik. Dan moet je suiker in de espresso gooien. Ook chocolade vind ik altijd heerlijk, dan moet je er een stuk shocklade in gooien....... Misschien heeft ze ook wel gelijk. Ik kreeg meteen een korte cursus koffie smaken. Erg leuk! Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Zuid-Amerikaanse bonen. maar ik wil me altijd blijven verrassen/ontwikkelen met de bonen uit Afrika of het verre oosten.
564Over Strega gesproken.Machine wordt volledig afgekraakt op Kaffee-netz.Koffie is ongenietbaar en zulks.Zweren daar bij een Astoria Perla Al1.Schijnt een machine van een veel hoger kaliber te zijn.
565Als ik voor een vervanger ga dan gaat t de Lodinium 1 worden.
Welke bonen sprongen er bij jou uit ism de Strega?
De machine heeft me nog altijd niet verrast. Wat de PV wel heeft gedaan. Die heeft een paar maal zo'n lekker bakkie gemaakt, zacht en echt zoet. De strega heeft dit zoete nog niet geleverd.
De machine heeft me nog altijd niet verrast. Wat de PV wel heeft gedaan. Die heeft een paar maal zo'n lekker bakkie gemaakt, zacht en echt zoet. De strega heeft dit zoete nog niet geleverd.
566Jongens, open even een nieuw draadje in het juiste subforum. Dit draadje gaat over welke boon je nu gebruikt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
567okMidas schreef:Als ik voor een vervanger ga dan gaat t de Lodinium 1 worden.
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =12&t=3888
568Nu Indonesië Sumatra Mandheling van Fascino in de maler.
Erg lekkere koffie naar mijn idee. Vol en rond.
Alleen is de boon zo groot dat ie niet lekker door de maler gaat.
Timers klopt niks meer van omdat de maler niet continu door maalt.
Meer mensen dit opgemerkt?
Erg lekkere koffie naar mijn idee. Vol en rond.
Alleen is de boon zo groot dat ie niet lekker door de maler gaat.
Timers klopt niks meer van omdat de maler niet continu door maalt.
Meer mensen dit opgemerkt?
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café
569Wil wat bestellen bi coffeexperts maar de site is er nu niet echt beter op geworden......
570Hallo Midas,
Ik las dat je voorkeur zuid-amerikaanse bonen zijn?
Nu heb ik bij sprso.nl bonen uit honduras (of is dit midden-amerika?) donderdag s'morgens besteld en de volgende dag 450gr in een nette envelop met hier de brand datum 23-08-12 op geschreven.
Ik deze net geprobeerd (kon niet wachten met na 5dagen gebruiken) en het is een hele lekkere espresso geworden.
Ik heb nog niet veel evaring met smaken, maar tot nu toe is deze erg lekker.
Misschien heb je hier iets aan.
Groeten,
Henk
Ik las dat je voorkeur zuid-amerikaanse bonen zijn?
Nu heb ik bij sprso.nl bonen uit honduras (of is dit midden-amerika?) donderdag s'morgens besteld en de volgende dag 450gr in een nette envelop met hier de brand datum 23-08-12 op geschreven.
Ik deze net geprobeerd (kon niet wachten met na 5dagen gebruiken) en het is een hele lekkere espresso geworden.
Ik heb nog niet veel evaring met smaken, maar tot nu toe is deze erg lekker.
Misschien heb je hier iets aan.
Groeten,
Henk
Bezzera BZ07DE, Mazzer mini electronic B,