Wie o wie heeft er meer technische info over de Luna machine; ik begrijp dat het een quickmill is en dat sluit aan bij de boiler die razendsnel op temperatuur is en de stomer thermoblock opstelling....na 2 kopjes bijwarmen etc...
Echter ik heb een kop die ik niet helemaal kan plaatsen, demontabel middels een enkele schroef is de sproeikop en de schijf erachter (adapter). Middels een beknopte detail weergave van deze machine begrijp ik dat het zo hoort..... Als ik echter een onderhoudset van quickmill bekijk zoals deze :
http://www.coffeefactory.nl/quick-mill- ... eel-4885/#
Mis ik nu toch echt een heel aantal delen
Dacht in eerste instantie dat het zou kunnen zijn dat ik met een ese uitvoering gemalen koffie aan het gebruiken ben maar in de manual staat het wel zo afgebeeld....
De beknopte manual die ik gevonden heb is deze:
http://ec1.images-amazon.com/media/i3d/ ... 050587.pdf
En ja dit is mijn eerste posting...
En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar krijg echt niets gevonden over de exacte technische opbouw/achtergrond van de machine....
Samengevat wie o wie kan er meer vertellen over deze machine....
Re: Info Luna machine
2Zit geen boiler in.Ding werkt goed.Espresso is goed.Alles zeer simpel .Persoonlijk vind ik het een van de mooiste espressomachines.Waar voor je geld.
4Volgens mij begin ik er achter te komen hoe het werkt....
In dat onderhouds setje zit natuurlijk ook het stoompijp gedeelte. Om koffiezijdig dit onderhoudsetje te gebruiken heb ik dus enkel nodig een adapter en doucheplaat om de kop te onderhouden (vernieuwen). De kopsproeier, waterstop en veer zijn dan voor het stoompijpje en tot slot de pistonring voor de ehhh portahouder.
Momenteel heb ik overigens een piston ring (metaal) in de pistonhouder wat is het verschil met een dergelijke rubberen versie of mis ik ook hier iets?
In dat onderhouds setje zit natuurlijk ook het stoompijp gedeelte. Om koffiezijdig dit onderhoudsetje te gebruiken heb ik dus enkel nodig een adapter en doucheplaat om de kop te onderhouden (vernieuwen). De kopsproeier, waterstop en veer zijn dan voor het stoompijpje en tot slot de pistonring voor de ehhh portahouder.
Momenteel heb ik overigens een piston ring (metaal) in de pistonhouder wat is het verschil met een dergelijke rubberen versie of mis ik ook hier iets?
5Als jij een foto maakt van je onderhoudssetje en de onderdelen waarvan jij denkt iets te moeten weten, kunnen wij je wel helpen en niet op de nu door jou beoogde manier, voor ons is het nu helpen met een blinddoek voor gebonden.vanschipstal schreef:Volgens mij begin ik er achter te komen hoe het werkt....
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
6Ok, wat meer achtergrond... het betreft deze machine:
In de enige manual die ik heb kunnen vinden staat het volgende plaatje voor gemalen koffie:
De onderhoudsset waarnaar ik naar refereer zitten deze foto's:
en dat kan ik dus niet helemaal aansluiten met de manual... en herken ik het niet met hoe mijn machine nu in elkaar zit. Ik heb een adapter en de douche met een gewone schroef verzonken bevestigd zonder ringen. De adapter heeft 5 gaatjes en de doucheplaat lijkt meer op die van de quickmill 810, deze:
In de enige manual die ik heb kunnen vinden staat het volgende plaatje voor gemalen koffie:
De onderhoudsset waarnaar ik naar refereer zitten deze foto's:
en dat kan ik dus niet helemaal aansluiten met de manual... en herken ik het niet met hoe mijn machine nu in elkaar zit. Ik heb een adapter en de douche met een gewone schroef verzonken bevestigd zonder ringen. De adapter heeft 5 gaatjes en de doucheplaat lijkt meer op die van de quickmill 810, deze:
7Deze machine heeft weliswaar een thermoblok maar is geen quickmill, of door quickmill gebouwd. Ze zijn door CMA gebouwd. Er kunnen wel een paar dezelfde of vergelijkbare onderdelen in zitten.
Voor onderdelen en advies, bel kafko.
Het is een mooie machine om te zien, maar veel reperateurs kennen hem ook heel goed.
Voor onderdelen en advies, bel kafko.
Het is een mooie machine om te zien, maar veel reperateurs kennen hem ook heel goed.
9Kijk dat begint te helpen het is dus niet een quickmill maar een CMA. Dan heb ik snel een boiler foto gevonden en begrijp ik nu ook dat enkel constructie methode gelijk is (boiler en thermoblock voor stoom, en deze laatste heeft inderdaad voor de nodige reparaties gezorgt zie ik op internet; die van ons was overigens in 2006 aangepast en heb sindsdien nog geen storingen gehad).
Dit is de boiler:
De boiler is idem aan een LeLit boiler. Inmiddels ook gezocht op Astoria omdat Espressione niet meer als distributeur is (mede a.g.v. de stoom problemen die onder Astoria verholpen zijn). Helaas geen detail van de sproeikop kunnen vinden maar ben al weer stappen verder. Nog even constructief. Ik heb een afvoerpijpje welke soms tijdens het opwarmen water afvoert. Als ik echter te fijne maling gebruik overloopt de kop en loopt er geen water middels deze uitloop. Met andere woorden de overloop is enkel een ontluchting van de boiler?
Dit is de boiler:
De boiler is idem aan een LeLit boiler. Inmiddels ook gezocht op Astoria omdat Espressione niet meer als distributeur is (mede a.g.v. de stoom problemen die onder Astoria verholpen zijn). Helaas geen detail van de sproeikop kunnen vinden maar ben al weer stappen verder. Nog even constructief. Ik heb een afvoerpijpje welke soms tijdens het opwarmen water afvoert. Als ik echter te fijne maling gebruik overloopt de kop en loopt er geen water middels deze uitloop. Met andere woorden de overloop is enkel een ontluchting van de boiler?
10Beste VanSchipstal,
Ik heb er zelf eentje gehad; check m'n gebruikersnaam. Tip zou zijn; ga in gesprek met de jongens van EuroQuick in Numansdorp, die hebben de juiste onderdelen en kennis voor je machine. Voor een schappelijke prijs.
De onderdelen die je nu laat zien, zijn volgens mij van een 'normale' quickmill en gaan inderdaad niet passen, omdat het een CMA is. Andere broeikop. Hamvraag; heb je een servingsmachine/broeikop of losse koffie?
Zo te zien is de Lelit boiler voor stoom en water tegelijk? Waarom zou je overstappen naar een enkele boiler? Terwijl er origineel twee gescheiden groepen in zitten/zaten?
Voordeel bij dit machinetje was voor mij dat ze kon koffiemaken en direct erna opschuimen en andersom.
Ik heb er zelf eentje gehad; check m'n gebruikersnaam. Tip zou zijn; ga in gesprek met de jongens van EuroQuick in Numansdorp, die hebben de juiste onderdelen en kennis voor je machine. Voor een schappelijke prijs.
De onderdelen die je nu laat zien, zijn volgens mij van een 'normale' quickmill en gaan inderdaad niet passen, omdat het een CMA is. Andere broeikop. Hamvraag; heb je een servingsmachine/broeikop of losse koffie?
Zo te zien is de Lelit boiler voor stoom en water tegelijk? Waarom zou je overstappen naar een enkele boiler? Terwijl er origineel twee gescheiden groepen in zitten/zaten?
Voordeel bij dit machinetje was voor mij dat ze kon koffiemaken en direct erna opschuimen en andersom.
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen