Re: Wat drink je nu?

571
Was vorige week weer eens bij Fascino,heb daar de Nicaragua Los Placeres,Papua New Guinea Sigri en de La Hacienda Claudina - Mandarino gehaald.
Van de PNG en de NLP heb ik van de week allebei een pondje van gebrand,PNG is meer mijn smaak, volle espresso,zoetig,lekker voor heel de dag,NLP te fruitig naar mijn smaak,maar zeker niet slecht.
Had ook een proefpakketje Jamaica Blue Mountain gekregen,nou dat is me een smaakbom,zacht ,zoet en een die blijft hangen,heel apart,maar ja daar is de prijs ook naar.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

575
Ik heb net deze week ook een espresso gezet met die JBM... Echt heerlijk! Absoluut een topper. Zacht zoet romig en vol. De extractie uit mijn bottemless 17g LM VST leek helemaal nergens op, (weet nog niet waarom) maar de smaak was ondanks dat fantasisch. Ik heb 15 euro betaald voor 125 gram gebrand en ja dat is duur, maar wel het geld waard om een keertje te hebben geprobeerd.

576
Ik had 'm zelf gebrand,net in de 2de krak.
Had 'm na 2 dagen al geprobeerd,kon de verleiding niet weerstaan,toen smaakte ie al goed.
Heb er tot nu bijna iedere dag wel 1 of 2 espresso,s van gedronken.
Bij mij dezelfde ervaring met de bottomless,en hetzelfde bakje,extractie ziet er niet uit,maar smaak is perfect.
Heb 'm in de MC90 gemalen,staat normaal op 5 maar heb 'm iedere keer half stapje terug gesteld,staat nu op 2.
Ga 'm morgen eens in MDX malen,kijken hoe ie er dan uitkomt.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

578
Vorige week weer bonen binnengekregen van gebrand.nl.
Nu Indonesïe Sulawesi in de molen en ik moet zeggen dat gebrand.nl toch wel topkwaliteit levert!
Echt vers waar ik bij Fascino wel eens aan tweifel.
Brasilia mini classic - Quamar M80E - Gene Café

579
Ook wij hadden een proefpakket bij fleurdecafe.nl besteld.
Na dat onze krups volautomaat een aantal maanden voor de zoveelste keer defect was hebben we de hoop opgegeven en voor een Jura J9 gegaan. Sindsdien hadden we nog wat bonnen liggen die we eerst op wouden maken. Dat is inmiddels gelukt.
Ik was dus opzoek naar een leuk proefpakket met vers gebrande bonen. Ik kwam bij fleurdecafe.nl uit en heb daar een proefpakket besteld.
Op de website werd er gegarandeerd dat het niet ouder zou zijn dan dan 2 weken.... echter, geen van de bonen waren onder de 2 weken oud. De oudste was 5 weken oud. De koffie smaakt verder wel ok, maar was toch wel een beetje teleurgesteld. :roll:
Toch maar eens verder kijken. Nog iemand suggesties?
Zit toch wel stiekem te denken om zelf koffiebonen te gaan branden, lijkt me geweldig! :)