Re: gespot

101
La Dorio Atlas 2-groeps hevelmachine 1964

Mooie La Dorio Atlas 1964 (tegenhanger van de Faema President etc.) tweegroeps voor (technische) restauratie.

Een zelden aangeboden machine die onder verzamelaars zeer gezocht is; het is niet voor niets dat Enrico Maltoni dit model heeft gekozen als logo voor zijn verzameling.

Geheel in originele staat en compleet, helaas maar 1 portafilter aanwezig (heb voor koper wel adres van gieterij die kopie kan maken).

Uiterlijk in mooie staat met vanzelfsprekend gebruikssporen, technische staat niet bekend maar machine ziet er ook van binnen verzorgd uit.

Wegens tijdgebrek (nog bezig met restauratie van Conti Princess en Faema E61) te koop.

Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/590499397

102
Jammer dat die niet op gas is anders had ik bijzonder veel interesse,
ik heb al gemaild om dat na te vragen, helaas!

Is een leukertje. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

104
Nu ik zo die PF eronder zie realiseer ik me dat dit niet door mij te gebruiken is, is mis de hoogte om Paper Cups te gebruiken en dan gebruik ik ook nog eens een redelijk maat 8 oz Hot Cups.

Als je er eentje tegenkomt met wat meer hoogte ook op Gas,
uiteraard een Hendel dan hou ik me van harte aanbevolen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

107
Mooie cup.... uhhhh... kop! :D :P
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

109
Ik vind 'm er klein uitzien, het glimt wel maar als je dat mooi vindt kun je voor minder geld meer glim vinden. De tekst vind ik ronkend en weinig zeggend, bijvoorbeeld "Het originele Italiaanse merk Espresso Perfetto staat voor kwaliteit" -- ik zou de verkoper naar meer informatie vragen, o.a. een link naar de "originele Italiaanse" producent en recensies. Een hoop geld ook, voor 750+ Euro kun je hele stoere machines kopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

110
Nog nooit van gehoord en vind het er een beetje uitzien als een BFC. Inderdaad met een boilertje van 1.0 liter ofzo en overprijsd. Vind die schakelaartjes dan wel weer leuk.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder