De nieuwe Senseo Sarista
1Sinds een aantal dagen ben ik een van de 500 testers van de nieuwste revolutie op koffiezetgebied: Senseo Sarista.
Heel neutraal en zonder verwachtingen ben ik aan deze 2 maanden test begonnen, nadat ik zelf alleen een gewoon filterkoffiezetapparaat in bezit heb. Het apparaat ziet er prachtig uit, mooi vormgegeven, mooie kleur maar wel een beetje groot, vooral voor iemand die niet zo`n hele grote keuken heeft, is het wel een bakbeest. Bijgeleverd een aantal Bean-Funnels, dit zijn een soort plastic houders, waarin de koffiebonen zich bevinden en deze bean-funnel draai je op het appaaraat nadat je de folie heb verwijderd. Heel eenvoudig en een kind kan het. Er zijn vele verschillende soorten bean-funnels van mild en zacht tot sterk en caffeïnevrij. Sommigen zijn lekker anderen smaken helemaal niet,maar dat is natuurlijk ook erg persoonlijk. Links van het apparaat bevind zich de bak voor water en rechts een bak,waarin de gebruikte koffie word opgevangen. Bovenop het apaaraat een aantal lampjes die aangeven of de bean-funnel leeg is, het water op is of de bak met koffiedrab vol is. De senseo-sarista werkt heel eenvoudig. Je draait de bean-funnel erop, duwt op het aanknopje, dan komt er allereerst een klein beetje water uit, zodat het kopje koffie dat gemaakt gaat worden, goed heet water heeft. Dat gooi je weg en daarna het knopje 1 of 2 kopjes koffie. De bean-funnels kun je afwisselen, de funnel sluit weer nadat je deze er weer afgedraaid hebt. Dan mijn bevindingen met het apparaat.
De koffie vind ik niet warm genoeg en koelt al snel af, zodat je eigenlijk je koffie sneller opdrinkt dan de bedoeling was. Het bakje voor de koffiedrab is donker van kleur waardoor je niet ziet of je alle koffiedrab hebt verwijderd.Gevolg; je teiltje afwas zit vol met koffiedrab. Van alle soorten bonen die ik heb geproefd vind ik de bold burst alleen redelijk lekker smaken. Mijn buurvrouw vond deze koffie helemaal niks; geen koffiesmaak. Het opvangbakje voor het water, waar de kopjes op staan, is meteen vol met water, heel vreemd, waar dat water vandaan komt. Het bakje wiebelt steeds. Je kunt alleen de bean-funnels van DE gebruiken, geen andere losse bonen, wat bij andere apparaten wel kan. Kortom een mooi uitziend apparaat, niet de lekkerste koffie en prijs-kwaliteit verhouding; te duur. Dit apparaat doet de naam Philips geen eer aan. Ik had meer kwaliteit verwacht en ben benieuwd of het apparaat over 2 jaar nog steeds op de markt is.
Laatst gewijzigd door henny71 op za 29 sep 2012, 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.